Češi letos nejčastěji vyhledávali akcie ČEZ. Porazily i hokej

- Magazín autor: roj

Čechy na internetu letos nejvíce zajímalo, jak si vedou akcie společnosti ČEZ. Zajímaly je i hry pro mobilní telefony a samozřejmě nesmělo chybět ani Mistrovství světa v hokeji, které se letos hrálo v Česku. Žebříček společnosti Google je překvapením, protože většinou první místa obsazují známé osobnosti.

Lidé na Googlu vyhledávají leckdy překvapivé věci

Lidé na Googlu vyhledávají leckdy překvapivé věci,zdroj: Profimedia.cz

"První místo v žebříčku trendových výrazů zpravidla obsazují známé osobnosti, hry nebo zásadní události. Akcie společnosti ČEZ na špičce jsou pro nás překvapením," říká Michal Zachar, marketingový manažer Google ČR. 

Ve skutečnosti není jejich umístění na čele až tak překvapivé, protože jejich hodnota je nyní na desetiletém minimu. Hodnota firmy se navíc letos snížila téměř o 90 miliard korun a nevypadá to, že by se situace v nejbližší době zlepšila.

Na druhém místě se mezi skokany dostal mobilní hit Agario, který předstihl i oblíbenou "křížovkovou" hru PixWords. Hokejové mistrovství se dostalo až na třetí místo a na špičku se nedostalo ani v rámci výrazů s rokem 2015 - tady lidi nejvíce zajímalo zatmění Slunce.

Skokani samozřejmě každoročně reflektují aktuální témata, nemohly proto samozřejmě chybět dotazy na Windows 10, zmíněné zatmění nebo eurojackpot, ve kterém letos padl rekord.

Mezi celebritami letos nejvíce pozornosti přitahovaly partnerské záležitosti herce Romana Vojtka a poprvé se do top desítky dostal YouTuber, a to hráč počítačových her FattyPillow. Asi nikoho nepřekvapí, že loni "celebritímu" žebříčku vévodila Iveta Bartošová.

"Další zajímavé žebříčky ve vyhledávači Google za rok 2015 obsahují několik výrazů, které byste v top desítce možná nečekali. Velká skupina uživatelů chtěla vědět, kdo je pan Odvárka z Show Jana Krause, domácí kuchaře začalo zajímat, co je brzlík, a hokejoví odborníci si nahlas kladli jednu zásadní otázku: 'Proč nehraje Jágr?'" uvádí Zachar.

A to nebyly jediné překvapivé dotazy, které lidé vyhledávači pokládali. Zajímavé ale je, že se tyto některé zdánlivě bizarní otázky propracovaly až do nejvyšších příček. A jaké to třeba byly? Například lidi zajímalo, proč kuře po narození pípá, proč se čivava klepe nebo co je thug life. A mimo jiné se snažili co nejrychleji zbavit akcií třineckých železáren. 

Tagy: Česko domácí Google média a internet

Zdroje: Vlastní