Nejsledovanějším pořadem na Štědrý den byla pohádka ‚Klíč svatého Petra‘
Nejsledovanějším televizním pořadem byla na Štědrý den nová pohádka České televize (ČT) Klíč svatého Petra. Vidělo ji 2,32 milionu diváků starších 15 let. Je to 60 procent všech lidí, kteří měli po 19:00 zapnutou televizi. Sledovanost tak byla mírně nižší než u loňské premiérové pohádky Tajemství staré bambitky 2. Vyplývá to z dat České televize, které dnes poskytla ČTK, a serveru Mediaguru.
Všech prvních deset příček sledovanosti patřilo pořadům České televize. Druhým nejsledovanějším pořadem byla pohádka Tři oříšky pro Popelku, kterou si nenechalo ujít 1,9 milionu diváků. Třetí příčku obsadila filmová komedie Pelíšky, kterou sledovalo 1,6 milionu diváků.
„Pohádka Klíč svatého Petra bavila samozřejmě nejvíce i dětské diváky. Sledovalo ji 165 tisíc dětí ve věku čtyři až 12 let, s podílem na publiku 52 procent,“ uvedla mluvčí ČT Vendula Krejčová.
Klíč svatého Petra natočil Karel Janák podle scénáře Petra Hudského. Tvůrci příběh štědrovečerní pohádky umístili na hrad Zvíkov, zámek Sychrov i do památkové rezervace ve Slavonicích. Do hlavních rolí vybrali Filipa Březinu, Bereniku Kohoutovou, Sáru Korbelovou, Sabinu Remundovou, Davida Novotného, Lukáše Příkazkého či Petra Nárožného.
Tradici vánočních pohádek drží ČT tři desítky let. Pohádkové filmy mají zejména o Vánocích vysokou televizní sledovanost. Od roku 1993, kdy měl televizní premiéru film Sedmero krkavců, přináší ČT divákům novou pohádku pravidelně každý rok.
Kurzy
Finance
Kurzovní lístek: 21.11.2024 Exchange s.r.o.
EUR | 25,280 | 25,400 |
USD | 24,040 | 24,220 |