Reklamy, které by dnes neprošly: Mýdlo na černochy, ženy u plotny a zázračný azbest
Vyhlašovatelé ankety Sexistické prasátečko pro nejvíce sexistickou reklamu by se v 50. až 70. letech uplynulého století zbláznili. Které byly denně vidět v tisku, by dnes neměly šanci uspět a přinesly by jejich autorům i společnostem nejednu žalobu.
Ženy patřily zásadně do domácnosti, dětem reklamní plakáty radily s pitím coly začít co nejdříve, účinnost mýdel dokazovaly obrázky "vyčištěných" černochů a cigarety měli kouřit všichni, jak jim ostatně doporučovali i lékaři.
Lékařské studie se daly na míru vytvořit tak, aby škodlivost výrobků buď vyvracely, nebo vedlejší účinky vyzdvihovaly jako výhodu. V případě kuřaček tak například nižší váha novorozence přece znamená jednodušší porod, ne?
Když už se negativní dopady u někoho projeví, jsou tu ještě zaručeně účinné látky jako Amfetamin, Prosac a kokain.
A pokud chcete, aby vaše dítko prospívající po pravidelném pití limonády plné cukru žilo ve zdravější domácnosti, jedlo kvalitnější zeleninu a pilo poctivé mléko, není nic lepšího než na poli pravidelně používat postřik DDT. Protože "jako jediný chemický produkt přináší benefity průmyslu, zemědělství i domácnostem".
Stejně jako "zázračný minerál" azbest, jehož použití na obložení zdí je "mimořádně důležité pro farmy, protože nabízí permanentní ochranu proti požáru, počasí i opotřebení".
Kurzy
Finance
Kurzovní lístek: 23.11.2024 Exchange s.r.o.
EUR | 25,230 | 25,310 |
USD | 24,250 | 24,370 |