Konec svlékání žen do naha? Prý už to není potřeba
Vale jim dali přední módní návrháři, a dokonce i britská královna. Celebrity se veřejně chlubí tím, že umělá jsou leckdy nejen jejich těla, ale i to, čím je oblékají do společnosti. Kampaň organizace PETA s nahými osobnostmi a heslem "Raději chodit nahá/ý, než nosit kožich" už není potřeba. Po třiceti letech končí…
Heslo o nahotě se poprvé objevilo v roce 1990 a za těch třicet let se pod něj nahotou podepsaly desítky známých osobností. Že raději, než aby si na sebe vzaly pravou kožešinu, vyrazí do ulice nahé, prohlásily například herečky Pamela Andersenová, Eva Mendesová, Christina Applegateová, Gillian Andersenová, Kim Basingerová nebo třeba zpěvačka Pink.
Pět let po zahájení kampaně se do ní zapojili i muži, například hudebník Tommy Lee, basketbalista Dennis Rodman nebo americký fotbalista Chad Ochocinco. Právě plakáty a billboardy svlečených mužů často nesly i jiná motta, většinou odkazující na jejich tetování - "Radši inkoust než norek".
"Pro neziskovou organizaci je to velmi vzácná situace, když může zrušit kampaň pro její úspěch," řekl CNN viceprezident PETA Dan Matthew, který je autorem "nahé kampaně". Přiznává, že nahotu a sexualitu v reklamě využil úmyslně, aby oslovil co nejvíce spotřebitelů a "zasáhl masy".
Nyní se však zdá, že nezisková organizace bojující za práva zvířat PETA dosáhla svého. Přední módní domy, včetně Prady, Chanelu a Burberry, se odklonily od pravé kožešiny směrem k syntetice, v Kalifornii by například zcela zakázán prodej zvířecích kůží a ve stále více zemí na Západě začíná platit částečný nebo úplná zákaz chovu kožešinových zvířat.
Větší informovanost v téhle oblasti tedy podle PETA už není potřeba a organizace se bude soustředit na jiná témata. Nahých celebrit se ale v dalších kampaních dopředu nezříká…
Kurzy
Finance
Kurzovní lístek: 18.11.2024 Exchange s.r.o.
EUR | 25,230 | 25,350 |
USD | 23,900 | 24,080 |