Dnes je neděle 24. listopadu 2024., Svátek má Emílie
Počasí dnes 3°C Skoro zataženo

Spící opilci jako protialkoholická reklama. Japonci umí

Spící opilci jako protialkoholická reklama. Japonci umí
Opilí Japonci slouží jako billboardy | zdroj: Yaocho Bar Group/YouTube

VIDEO UVNITŘ. V Tokiu spustili kampaň, která má pomoct s bojem proti alkoholismu. A samozřejmě by to nebyli Japonci, kdyby něco nedělali nějak…jinak. Do kampaně zapojili alkoholiky, respektive tokijské opilce, z nichž udělali "spící opilé billboardy". Brilantní nápad!

Zaměstnanci firmy, která kampaň realizuje, prochází Tokio a hledají opilé spoluobčany. Podmínkou je, že dotyčný musí být natolik zťatý, že se bezvládně válí na lavičce, na zemi, na sedačce v MHD, zkrátka kdekoli.

Kolem něj pak natáhnou pásku a obklopí ho antialkoholickými slogany.  A kromě toho k nim přidají slovo „nomisugi“, což v japonštině znamená „nadměrné pití“.

Kampaň je ovšem interaktivní, zapojit se do ní může, kdokoli chce. Samozřemě nikoli tak, že se opije jako dan, ale tak, že označeného opilce vyfotí a umístí na sociální sítě s hashtagem #nomisugi (schválně si ho zadejte na Twitteru).

Za kampaní stojí síť barů Yaocho Bar Group, která se tak snaží upozornit na palčivý problém s víkendy. Jakmile skončí pracovní týden, Japonci žijící ve městech okamžitě vyráží do barů, které jim umožňují upustit páru po pracovních stresech.

Ne, že by se u nás nedělo totéž. Japonci ale pijí, dokud nepadnou, takže v sobotu ráno vypadají ulice jako po útoku chemickou zbraní. Společnost povalující se opilce toleruje, což je podle firmy Yaocho Bar Group velký problém, stejně jako samotný trend víkendových tahů. 

zdroj: YouTube

Zdroje: