Spící opilci jako protialkoholická reklama. Japonci umí
VIDEO UVNITŘ. V Tokiu spustili kampaň, která má pomoct s bojem proti alkoholismu. A samozřejmě by to nebyli Japonci, kdyby něco nedělali nějak…jinak. Do kampaně zapojili alkoholiky, respektive tokijské opilce, z nichž udělali "spící opilé billboardy". Brilantní nápad!
Zaměstnanci firmy, která kampaň realizuje, prochází Tokio a hledají opilé spoluobčany. Podmínkou je, že dotyčný musí být natolik zťatý, že se bezvládně válí na lavičce, na zemi, na sedačce v MHD, zkrátka kdekoli.
Kolem něj pak natáhnou pásku a obklopí ho antialkoholickými slogany. A kromě toho k nim přidají slovo „nomisugi“, což v japonštině znamená „nadměrné pití“.
Kampaň je ovšem interaktivní, zapojit se do ní může, kdokoli chce. Samozřemě nikoli tak, že se opije jako dan, ale tak, že označeného opilce vyfotí a umístí na sociální sítě s hashtagem #nomisugi (schválně si ho zadejte na Twitteru).
Za kampaní stojí síť barů Yaocho Bar Group, která se tak snaží upozornit na palčivý problém s víkendy. Jakmile skončí pracovní týden, Japonci žijící ve městech okamžitě vyráží do barů, které jim umožňují upustit páru po pracovních stresech.
Ne, že by se u nás nedělo totéž. Japonci ale pijí, dokud nepadnou, takže v sobotu ráno vypadají ulice jako po útoku chemickou zbraní. Společnost povalující se opilce toleruje, což je podle firmy Yaocho Bar Group velký problém, stejně jako samotný trend víkendových tahů.
zdroj: YouTube
Kurzy
Finance
Kurzovní lístek: 9.11.2024 Exchange s.r.o.
EUR | 25,230 | 25,350 |
USD | 23,480 | 23,660 |