Pár superjednoduchých tipů, jak ušetřit čas. Osvědčí se vám!

- Aktuality autor: Šárka Novotná

Čas zběsile utíká a vy máte pocit, že jste mohli udělat aspoň jednou tolik, než se vám reálně povedlo? Přepadají vás chmůry, že by to mohlo být lepší, nebo dokonce propadáte pocitu marnosti? Máme pro vás pár jednoduchých tipů, které by vám mohly pomoct ušetřit drahocenné minuty. 

Ilustrační snímek

Ilustrační snímek,zdroj: ThinkStock

Drama zmatkaře

Dvouminutové hledání klíčů, pětiminutový lov mobilu v tašce, zběsilé dumání, kde je ten cukr do ranní kávy. A jak to, že zase nemám drobné? Stop! Uspořádejte si věci tak, aby měly vlastní místo, a vracejte je tam. Cukr na polici, klíče ve speciální kapse, kterých má stejně skoro každá taška milion, ušetří minuty a hlavně slušnou porci stresu. Zní to jednoduše, ale x lidí to ignoruje. A přitom není nad dobý start do nového dne.

Nakopávací pauzy

Usilovně na něčem pracujete a máte pocit, že vám docházejí síly? Dejte si pauzu! Podle některých výzkumů budete pracovat rychleji a efektivněji, když při prvních známkách únavy nebo úzkosti prostě na pár minut přepnete. Střídejte činnosti. Vyluštěte kus křížovky, pohrajte si se psem. Práce vám potom půjde mnohem lépe. Chce to jen trošku vůle, aby se z několikaminutového nakopnutí nestala prokrastinační hodina.

Kašlete na neosobní seznamy

Někomu se osvědčily, někoho zbytečně stresují. Seznamy úkolu sice vypadají dobře, jejich úskalím však je, že postrádají kontext.  A navíc pokud nesplníte plán na 100 procent, může vás to deprimovat. Kalendář je příjemnější, nutí člověka víc pracovat s časem, který má k dispozici. Lépe si pak uspořádáte prioritní úkoly. Dbejte ovšem na "bílá místa". Ostatně poznámka OBĚD, RANDE nebo ŠLOFÍK jsou motivace jak hrom. A pochválit se večer je také fajn.

Cvičte

Kdepak, není to žádná fitness propaganda. Ovšem i pár desítek minut lehkého cvičení nakopne tělo, mozek, vyplaví endorfiny a "ztracenou" půlhodinku později hravě naženete tím, jak vám to bude pálit. Navíc vybijete frustraci, když vás něco naštve. Se zbytkem pomůžou právě ty endorfiny.

Kontrola pod kontrolou

Sledujete každou chvíli e-mail nebo Facebook? Myslíte, že když to neuděláte, prošvihnete něco zásadního? Stop! Kontrolujte sebe, abyste nekontrolovali internety častěji než třeba jednou za dvacet minut. Nemusíte si pořád s někým psát. Pokud bude nějaká záležitost skutečně neodkladná, existují telefonní hovory. Cenné minuty jsou zase ve vaší kapse a navíc snížíte riziko závislosti na internetu.

Tagy: time management plánování efektivita práce

Zdroje: Vlastní