Konec éry klasických klíčů od aut?
Technologie jdou stále dopředu, což vidíme také v automobilovém průmyslu. Posun nastal i ve zdánlivě banální věci, kterou představují klíče od auta. Moderní automobily už nás ani nenutí vytáhnout klíček z kapsy. Dočkáme se brzy doby, kdy klíček vůbec nebude potřeba, nebo vydrží síla zvyku?
Bezklíčový přístup bezpochyby přináší mnoho výhod, především komfort obsluhy např. ve chvíli, kdy máme v jedné ruce dítě a v druhé nákupní tašku. Avšak spousta řidičů stále dává přednost klasickému klíčku.
Dnešní moderní klíče by už ani nepotřebovaly tlačítka, ale pro konzervativní řidiče zatím zůstávají, například kvůli odděleným funkcím odemykání kabiny nebo kufru.
Stejně tak má většina aut také kovovou vložku, kterou lze použít v případě poruchy či vybité baterie v ovladači. V případě, že zámek u dveří řidiče není vidět, bude nejspíš schovaný pod odnímatelnou krytkou v klice dveří. Podle zvěstí to však nebude dlouho trvat a i nouzové řešení bude řešeno elektronicky.
Pokrok nastal nejen v ovládání aut, ale také v oblasti pojištění vozů. Pro porovnání pojištění vozidel už nemusíte obíhat pobočky, stačí vám přístup na internet.
Historie odemykání na dálku
První bezklíčové řešení se objevilo už v roce 1980, kdy automobilka Ford do některých vozů instalovala pětimístnou klávesnici a řidiči otevírali auto pomocí bezpečnostního kódu. Později velmi podobné řešení představil i Nissan.
V Evropě se vsadilo na dálkové ovládání podobné tomu, jako ho známe dnes. Renault Fuego dostal dálkové ovládání ve formě přívěšku už v roce 1982. Nejvíce toto řešení však zpropagoval koncern GM, který ho nabídl i širší veřejnosti. Teprve postupem času se dálkové ovládání integrovalo přímo do klíče.
Bez nutnosti mačkání tlačítek poprvé u Chevroletu
Prvním vozem, u kterého vám stačilo k odemčení i nastartování auta mít klíče v kapse byl Chevrolet Corvette z roku 1993. Postupně se uchytilo i u dalších prémiových aut. Průkopníkem mezi běžně dostupnými vozy byl Renault, kde pro nastartování stačilo mít kartu a stisknout tlačítko.
Ať už máte to štěstí, že vlastníte právě Chevrolette Corvette, nebo vám stačí Renault Clio 1.2, sjednejte si ještě před první jízdou pojištění auta, abyste byli krytí v případě nehody.
Princip takového dálkového ovládání je docela jednoduchý. Klíček má v sobě ukrytý krátkovlnný vysílač, který se aktivuje stiskem tlačítka. Pokud jste v dosahu signálu, tak se auto odemkne.
Jak je takové auto chráněno před zloději?
Aby se nestalo, že si zloděj odemkne auto např. pomocí zesilovače signálu, je potřeba proces zabezpečit. Základním bezpečnostním prvkem je senzor vzdálenosti a pozice klíče vůči vozu.
Nastavte si ovládání vozu podle svých představ
Většina funkcí jde v moderních vozech přizpůsobit podle vašich preferencí. Někdo ocení, když na něho auto při odemčení zabliká, druhému to naopak vadí. Na dálkové ovládání bývají napojeny i další funkce, jako např. osvětlení prostoru dveří pro snadnější nástup do vozu, nebo vypnutí světel po opuštění auta.
Dnes už můžeme některé funkce vozu ovládat na dálku pomocí mobilní aplikace. Lze tak spustit klimatizaci nebo topení či odemknout auto kamarádovi, aby na nás nemusel čekat před autem.
Nehledě na to, zda jste zastáncem moderního ovládání vozu, nebo pocházíte ze staré školy, nezapomeňte mít vždy platné povinné ručení.
Kurzy
Finance
Kurzovní lístek: 21.12.2024 Exchange s.r.o.
EUR | 25,070 | 25,190 |
USD | 23,970 | 24,150 |