V českých hotelech se v červenci ubytovalo přes 15 procent více Čechů, německých turistů ubylo
V hotelech v Česku se v červenci podle státní agentury CzechTourism ubytovalo 782 639 Čechů, meziročně o 15,5 procenta více.
Ve srovnání s prvním prázdninovým měsícem roku 2019 počet domácích hostů v hotelech vzrostl o 236 000. Tuzemské hotely letos v červenci přivítaly i více hostů ze zahraničí, a to meziročně o zhruba 6,8 procenta. Agentura CzechTourism to dnes sdělila ČTK na základě nových dat Českého statistického úřadu (ČSÚ).
Z ciziny se v tuzemských hotelech v červenci ubytovalo 289 960 hostů. Nejvíce jich bylo tradičně z Německa, konkrétně 89 237. Proti sedmému měsíci loňského roku jde ale o pokles o 22 procent.
„O prázdninách po dlouhém lockdownu vyrazili němečtí turisté z měst především do přírody nebo k moři, ať už to byla Mallorka, Řecko nebo Itálie. Posilovala také dovolená v tuzemsku. Jen v červnu uskutečnili Němci v tuzemských ubytovacích zařízeních 29 milionů přenocování, což je o pět procent více než loni,“ uvedla ředitelka zahraničního zastoupení CzechTourism v Německu Markéta Chaloupková.
Pro návštěvu Prahy a dalších českých měst je podle Chaloupkové ideální podzim. V zemi proto CzechTourism spustil kampaň na podporu právě městské turistiky a také lázní. Cílí podle ní hlavně na mladší páry nebo aktivní seniory, a to především v příhraničních spolkových státech, jako je Sasko a Bavorsko.
Německo je momentálně na české tzv. mapě cestovatele mezi zeměmi s vysokým rizikem nákazy a lidé, kteří nejsou plně očkovaní nebo nejdéle před 180 dny nemoc covid-19 neprodělali, musejí po příjezdu na pět dní do samoizolace.
„Měli jsme spoustu skupin, které byly rezervovány na září a říjen, což je hlavní období, kdy Němci jezdí na městskou turistiku, a to je teď v podstatě znemožněno,“ řekl v úterý předseda sekce příjezdového cestovního ruchu Asociace cestovních kanceláří a majitel cestovní agentury Karel Výrut. Asociace proto vyzvala stát k podpoře příjezdů zahraničních turistů a zjednodušení podmínek překročení hranic.
Agentura CzechTourism chce podle svého ředitele Jana Hergeta přilákat návštěvníky z ciziny zpět do Prahy. „Připravujeme proto společnou kampaň s aerolinkami zaměřenou především na turisty z Itálie, Španělska, Francie, Izraele a Skandinávie. Dalším cílem je prodloužit sezonu rekreačním destinacím a přilákat zahraniční turisty na tzv. city breaky do českých měst a lázní a následně na české hory a na adventní trhy,“ dodal.
Hotely ve velkých městech podle Asociace hotelů a restaurací dlouhodobě dosahují průměrné obsazenost do 20 procent. Ubytovací provozy, které se nacházejí v lokalitách tradičně v letních měsících vytíženými domácími turisty, hlásí obsazenost v průměru na 60 procentech. Od září očekávají propady, odhadují je na 30 až 40 procent, uvedla asociace dříve.
Kurzy
Finance
Kurzovní lístek: 21.11.2024 Exchange s.r.o.
EUR | 25,200 | 25,320 |
USD | 24,020 | 24,200 |