Nejhorší loga na světě: Když párky propaguje orální paňáca
Firemní logo bývá vůbec první věcí, kterou zaznamená zákazník ještě dřív, než přijde se společností do styku a koupí si třeba její výrobek. Proto za vytvoření loga firmy platí někdy až nekřesťanské peníze. Pokud se logo povede, nejen že přiláká zákazníky, ale přinese firmě i určitou prestiž. Jenže co když se naopak nevydaří nebo se firma dokonce rozhodne pro nepěkné logo schválně? I dostatečně šeredné logo může přinést firmě slávu. Třeba takové Kostelecké uzeniny zná díky internetu celý svět.
Nepovedená loga mají jednu věc společnou – většinou mají sexuální podtext a připomínají oplzlosti, ze kterých sice pubescenti vřískají nadšením, dospělému člověku ale nadzvedávají obočí.
Na seznam nejhorších log všech dob, který dal dohromady portál Business Insider, dostal české Kostelecké uzeniny jejich nagelovaný panák, který v ústech lascivně svírá párek. Masokombinát, který dnes patří Andreji Babišovi, existuje od roku 1917. A notoricky známé logo se na jeho výrobcích objevuje už od 20. let minulého století.
Jenže zatímco my jsme na něj zvyklí od malička, v zahraničí budí rozruch. Na své seznamy nejhorších nebo nejdivnějších produktů ho už zařadila řada webů včetně zmíněného portálu Business Insider, který ho loni přihodil k výběru log se sexuální konotací.
Ale jak se říká, i mistr tesař se někdy utne, a jedno z nejhorších log v dějinách má na svém kontě a dokonce i tak světácká země jako Velká Británie. Na organizaci letních olympijských her ve své metropoli se Britové soustředili tak intenzivně, že jim uniklo, nakolik je jejich olympijské logo nepovedené.
Britský tisk ho dokonce přirovnával k Lise Simpsonové při pohlavním styku nebo punkové svastice. Íránci v něm zase spatřili židovskou konotaci a naštvalo je to natolik, že hry dokonce bojkotovali.
Mezi jednoznačně nejpříšernější loga na světě právem patří Institut orientálních studií na univerzitě Santa Catariny v Brazílii. Jeho tvůrci se pokoušeli znázornit vycházející slunce nad japonskou svatyní a povedlo se jim to natolik, že z jejich loga stal mem. Univerzita se ho nakonec zbavila.
Nechvalně proslulé logo mají také Poláci. Patří polské společnosti, která instaluje satelity. A přestože patří Poláci ke konzervativnějším evropským národům, firma si logo nechala, i když si z něj lidé na internetu tropí žerty.
Hodně vedle sáhli tvůrci loga Katolického arcidiecézního mládežníckého výboru, který designová asociace AIGA zařadila v 70. letech do svého archivu mezi nejpovedenější designy. Třeba byli tehdy lidé naivnější, dnes ale logo – možná i pro sérii sexuálních skandálů, které v průběhu let otřásly katolickou církví – vyvolává jednoznačnou konotaci.
Další nepovedená loga najdete ZDE.
Kurzy
Finance
Kurzovní lístek: 21.11.2024 Exchange s.r.o.
EUR | 25,280 | 25,400 |
USD | 24,040 | 24,220 |