Limity cestovního pojištění vám život nezachrání
Klíčová je kvalita zdravotní péče. Cestujete mimo Evropu a chcete mít jistotu, že neskončíte v pochybném zdravotním zařízení? Pojistěte se tam, kde kvalitu zdravotnictví osobně ověřují naši specialisté.
Vloni do zahraničí vycestovalo 7,4 milionu Čechů. Dle CK se letos počet opět zvýší. Se zájmem o cestování stoupá i počet škod z cestovního pojištění. Většina lidí se ale při jeho sjednávání dopouští chyby, kdy hledí na výši limitů. Klíčová je přitom kvalita poskytovaných služeb, zejména asistence.
Letní dovolenou u moře Češi nejraději tráví v Turecku, Řecku, Španělsku, Egyptě či Itálii. Stálicí je samozřejmě také Chorvatsko. Trendem posledních let je, že lidé vyráží do zahraničí sice na kratší dobu, ale vícekrát za rok. Dle statistik ERV Evropské pojišťovny přibylo meziročně kratších cest na 1-3 noci o více než třetinu. Rostoucí chuť cestovat se ale odráží i ve vyšším počtu komplikací Čechů během dovolených. Nejčastěji se potýkají se zažívacími potížemi, ORL problémy či úrazy končetin, zejména vazů. Nejvíce škod pak pojišťovna eviduje z Egypta, Řecka a Turecka.
Jak správně zvolit cestovní pojištění
Při výběru cestovního pojištění je nutné si dopředu promyslet, jaké aktivity budeme na dovolené provádět. Pokud se vydáme na pobytový zájezd, který chceme trávit odpočinkem na pláži a poznáváním okolí hotelu, bude nám stačit základní cestovní pojištění, které je určené pro tento typ zahraniční cesty. Pokud ale víme, že budeme chtít prožít aktivní dovolenou spojenou například s potápěním, je nutné cestovní pojištění přizpůsobit aktivnímu charakteru pobytu.
Většina lidí bohužel nešťastně vybírá cestovní pojištění pomocí internetových srovnávačů a za hlavní kritérium považují výši limitů léčebných výloh. V současné době pojišťovny na trhu nabízí srovnatelné parametry v oblasti limitů. Značně se ale liší úroveň poskytovaných služeb. Důležitá je zejména kvalitní asistenční služba.
Jak poznat kvalitní asistenční službu?
Dle lékařů, odborníků na cestovní ruch i cestovní pojištění musí být asistenční služba zejména kdykoli k dispozici. Velmi důležitá je znalost místního prostřední, ve kterém si klient potýká s potížemi. Specialisté z asistenčního střediska také apelují na všechny cestovatele, aby se na asistenci obrátili ihned po vzniku komplikací. S výběrem kvalitní asistenční služby nám pomohou i reference a uživatelské recenze, které nalezneme na internetu. Pokud při výběru pojištění něčemu nerozumíme, je dobré do pojišťovny zavolat a zeptat se, jak nabízené služby fungují.
ERV Evropská pojišťovna má vlastní non-stop asistenční službu, která je řízena přímo ze sídla pojišťovny v Praze. Její tým tvoří více než 100 profesionálně vyškolených specialistů, kteří hovoří osmi jazyky, samozřejmě včetně češtiny. Celý proces začíná u vyškolených asistenčních koordinátorů, kteří mají na starost celkový průběh případu. Vážnější případy řeší supervizoři ve spolupráci s lékaři, zdravotními sestrami a transportním týmem.
Pokud tedy dojde k potížím, převezmou asistenční lékaři dohled a kontrolu nad celým průběhem léčení. V případě potřeby zprostředkují tlumočníka nebo vyřídí veškeré formality ve chvíli, kdy budeme kvůli léčení nuceni prodloužit pobyt v zahraničí. Díky přehledu o nákladech a zdravotním stavu pacienta pak může pojišťovna poskytnout platební garanci zdravotnímu zařízení, takže klient nemusí na místě nic platit. Samozřejmostí je péče i po návratu domů, kdy asistenční služba poradí, jak postupovat při řešení likvidace škody.
K zajištění té nejvyšší kvality dále skupina ERV provozuje mezinárodní sít asistenčních Euro-Center, díky kterým poskytuje nepřetržitý servis po celém světě. Zástupci ERV Evropské také pravidelně osobně kontrolují zdravotnická zařízení v nejnavštěvovanějších turistických destinacích, aby asistenční služba vždy mohla zajistit tu nejkvalitnější lékařskou péči.
Kurzy
Finance
Kurzovní lístek: 18.11.2024 Exchange s.r.o.
EUR | 25,220 | 25,340 |
USD | 23,930 | 24,110 |