'Cinknuté' jsou prý i benzinové motory. Třeba u VW Polo

- Aktuality autor: roj

Skandál s emisemi v automobilovém koncernu Volkswagen se zřejmě netýká jen dieselových motorů, problémy budou mít i řidiči některých aut s benzinovým pohonem. Podle německého deníku Bild, které se odvolává na zdroje z automobilky, jsou zmanipulované údaje u nejméně tří dalších typů motorů. Má jít například o motory do modelů VW Polo, Seat Ibiza či VW Jetta.

Problémy s emisemi má mnohem víc motorů, než Volkswagen na začátku připustil (ilustrační snímek)

Problémy s emisemi má mnohem víc motorů, než Volkswagen na začátku připustil (ilustrační snímek),zdroj: ThinkStock

Volkswagen v minulosti uvedl, že problém s emisemi CO2 se týká hlavně aut s dieselovými motory a nesrovnalosti objevil u jednoho mimořádně úsporného benzinového motoru. Podle zdrojů Bildu však jsou nesprávné údaje o emisích CO2 přinejmenším u tří typů benzinových motorů.

Problém se údajně týká litrových benzinových motorů s výkonem 95 koňských sil, které byly instalovány do vozů VW Polo a Seat Ibiza.

Kromě toho je podezření na nesrovnalosti v emisních údajích i u litrového motoru o výkonu 115 koňských sil, který používá Seat Leon, a u benzinového motoru o objemu 1,4 litru určeného pro VW Jetta.

Vyšší emise CO2, než se oficiálně uvádí, znamenají, že taková auta mají i vyšší spotřebu pohonných hmot. Například v Německu by tak majitelé těchto vozů měli platit vyšší daň z vlastnictví motorového vozidla. Volkswagen už slíbil, že v případě vyměření dodatečné daně uhradí za motoristy nově vzniklé náklady.

Volkswagen již od září čelí skandálu kolem falšování testů emisí. Skandál se zpočátku týkal údajů o emisích oxidů dusíku a zahrnoval asi 11 milionů naftových vozů, včetně 1,2 milionu aut české divize Škoda Auto.

Celkový počet problémových aut je ale podle listu stále 800 tisíc, protože u některých vozidel se podezření na manipulace s emisními údaji nepotvrdily.

Informace o nesrovnalostech u emisí CO2 se objevily na počátku listopadu.

Největší skandál v osmasedmdesátileté historii koncernu přechodně srazil tržní hodnotu podniku až o třetinu, donutil k odchodu dlouholetého generálního ředitele Martina Winterkorna a vedl k vyšetřování po celém světě.

Tagy: Německo zahraničí emise Volkswagen

Zdroje: ČTK