Zadržte ty parchanty, píše Erik Best
Americký novinář Erik Best se na svém blogu FleetSheet, kde pravidelně publikuje, tentokrát rozepsal o nevídaném zájmu médií o kvalitu potravin. Díky tomu už jsme se dozvěděli mnohé o praktikách těchto řetězců, zejména o zvyklosti hodit vše na selhání řadového zaměstnance. A Best se svém komentáři s titulkem "Zadržte ty parchanty" přichází i se zajímavým řešením problému.
Po skandálu s koňským masem následuje prý v České republice doposud nevídaná vlna zájmu médií o kvalitu potravin. „TV Nova se přehrabuje v regálech se shnilou zeleninou a konfrontuje manažery obchodů s tím, co nepěkného v nich našla,“ popisuje Best. Konkurenční Česká televize zase cituje Českou obchodní inspekci, podle které více než osmdesát procent supermarketů podvádí své zákazníky.
Nejčastější prohřešky představují vyšší ceny na účtence než na pultě a rovněž klamavé slevy. „A když se k tomu řetězce mají vyjádřit, vždy odkazují na „individuální selhání“ zaměstnanců,“ popisuje komentátor.
Pro srovnání uvádí, jak obchodní centra prostřednictvím své ostrahy obvykle nakládají s nepoctivými nakupujícími, kteří se pokoušejí krást. „Zatáhne ho do zadní místnosti, prošacuje, vyslýchá a zastrašuje až do příjezdu policie,“ líčí Best.
Obchody okrádající zákazníky však nejsou nic jiného, než obdoba těchto nepoctivých kupců, jen na druhé straně obchodního vztahu. Proto by nebylo od věci uvažovat o uplatnění zásady analogie. „Proč takhle nenaložit třeba s generálním ředitelem Tesca Davidem Morrisem nebo Janem van Damem z Aholdu, když jeden z jejich obchodů okrade zákazníka?,“ ptá se Best.
Takoví obchodníci totiž podle něj nejsou o nic lepší, než obyčejní zloději.
Kurzy
Finance
Kurzovní lístek: 25.11.2024 Exchange s.r.o.
EUR | 25,240 | 25,360 |
USD | 24,100 | 24,280 |