Seznamte se, tohle tohle jsou milionáři z YouTube: Kdo si letos vydělal nejvíc?

MAGAZÍN - Magazín autor: Dalibor Olšanský

Za dobu své existence ušel videoportál YouTube neskutečný kus cesty a z okrajového webu se proměnil ve videoimpérium. Kromě vlastního úspěchu ale také zplodil novou generaci internetových celebrit, které si teď na YouTube vydělávají slušné peníze. A kolik to tak zhruba vynáší?

PewDiePie je možná trochu uhrovitý, ale také si za letošek vydělal na YouTube nejvíc peněz

PewDiePie je možná trochu uhrovitý, ale také si za letošek vydělal na YouTube nejvíc peněz,zdroj: Profimedia.cz

Žebříček nejlépe vydělávajících hvězd sestavil prestižní časopis Forbes, který vycházel z jejich odhadovaných nezdaněných příjmů. YouTube celebrity vydělávají na reklamách, sponzorovaných videích, některé z nich k tomu navíc podnikají bokem.

Nerdovské popečeníčko

S pořady o vaření a pečení se roztrhl pytel v televizi a plno je toho samozřejmě i na internetu. Z milionů internetových kuchtíků a cukrářek ale skutečně vyčnívá jen pár jmen. 

Jednoznačně nejpopulárnější kanál o pečení na YouTubu se jmenuje Nerdy Nummies a jeho autorka, která každý recept dokáže ozvláštnit špetkou "nerdovosti", si za rok vydělala 2,5 milionu dolarů. To je zhruba 60 milionů korun. Za videa s muffiny a dortíky? Tomu se říká dobrá práce.  

Nejotřesnější šprýmař

Na stejnou částku si zřejmě přišel také Američan Roman Atwood se svým kanálem plným šprýmů. Vysloveně o popularitě mluvit u Atwooda nejde, pro spoustu lidí překračuje se svými vtípky hranici únosnosti. Pyšní se dokonce nálepkou "nejotřesnějšího šprýmaře". Na sledovanost si ale rozhodně nemůže stěžovat. A vlastně ani na peníze. 

Supervtipná Superwoman

Stejnou částku si vydělala také Kanaďanka Lilly Singh, která má na YouTube nejpopulárnější "holčičí kanál" plný více či méně vtipných videí.

"Utratila jsem tisíce dolarů na školném, vystudovala jsem a mám diplom. Teď dělám YouTube videa. A také jsem šťastný jednorožec, co věří v jedinou lásku," píše na svém profilu. Na jednorožce si vede dobře.

Make-upová královna

S krášlícími a módními blogy a vlogy je to podobné jako s vařením - na internetu jsou toho tuny. YouTube doslova přetéká různými návody na líčení, pěstění vzhledu, módní kreace, atd. Mezi takovým přetlakem konkurence je těžké vyniknout. 

Sedmadvacetiletá Američanka Michelle Phan to ale dokázala, její kanál má přes 7,5 milionu odběratelů. Z jejích videí se dozvíte spoustu typů na líčení, ale také "jak být jedinečná/jedinečný", co je v její cestovní tašce nebo případně jak začít znovu po rozchodu. Zní to sice nablble, Phan to ale do kasičky přisypalo za rok tři miliony dolarů (necelých 75 milionů korun).

Nejlepší jůťubácký fotbalista

Dvaadvacetiletý Brit Olajide Olatunji, kterého na YouTube najdete pod přezdívkou KSI, strávil jako teenager spoustu intimních chvilek s herní sérií FIFA. Před šesti lety se o ně rozhodl podělit se světem. A jeho fotbal lidi baví. Za rok si vydělal 4,5 milionu dolarů (112 milionů korun).

Vtipní páprdové

Američané Rhett a Link (Rhett McLaughlin a Charles Lincoln Neal) jsou sice pro průměrnou jůťubáckou demografii s jejich 38 a 37 lety trochu staří, jejich humor se však dokázal přesně trefit do vkusu internetové komunity, což jim za rok vyneslo příjemných 4,5 milionu dolarů.

Skrillex v sukni...a s houslemi

Americké houslistce Lindsey Stirling se v tvrdém světě klasické hudby nedařilo prosadit, nahrávací studia nedokázala přesvědčit. A tak začala nahrávat videa aspoň na YouTube.

Slávu jí přinesly především její předělávky populární a herní hudby. Jako "hiphopová houslistka" se objevila také v americké talentové show. Za uplynulý rok si vydělala šest milionů dolarů, což je 149 milionů korun. 

The Fine Brothers

Tahle brooklynská dvojka nepotřebuje žádné zdlouhavé uvádění. Sponzorují jo Ford a Comedy Central a řada lidí považuje právě Bennyho a Rafiho za vůbec první hvězdy YouTubu. Jejich videa odebírá přes 13 milionů uživatelů a mají téměř 3,5 miliardy zhlédnutí. Za rok si vydělali 8,5 milionu dolarů (přes 211 milionů korun). 

Veteráni YouTubu

Američané Ian Hecox a Anthony Padilla patří k veteránům YouTubu a jejich komediální duo Smosh k prvním YouTubovým senzacím.

Proslavili se popkulturními parodiemi a videoherními vtípky. Odebírá je přes neskutečných 21 milionů lidí. Jejich sledovanost jim vynesla za rok 8,5 milionu dolarů.

Všech jůťuberů  král (a není to Jirka Král)

Bez počítačových her by se možná z YouTubu takový kolos, jakým je nyní, nikdy nestal. Kanálů s "walkthrough" videí a amatérskými herními recenzemi se na YouTubu vyrojilo jako hub po radioaktivním dešti. Spousta z nich si dokázala proklestit cestu ke slunci, ovšem suverénní jedničkou s hvědičkou se stal Švéd Felix Arvid Ulf Kjelberg, kterého internetový svět zná jako PewDiePie.

Jeho kanál odebírá téměř 40 milionů (!!!) uživatelů, jeho videa mají přes deset miliard zhlédnutí a v uplynulém roce mu vydělaly 12 milionů dolarů. To je astronomických 298 milionů korun. 

Tagy: zahraničí YouTube zajímavosti a kuriozity celebrity a slavní média a internet podnikatelé a firmy pewdiepie youtube celebrity

Zdroje: Forbes,Vlastní