Pravý zlatý velikonoční zajíček je pouze ten z čokoládoven Lindt
Švýcarský koncern Lindt & Sprüngli si připsal významné vítězství v dlouholetém soudním sporu s konkurenční německou firmou Heilemann o čokoládového velikonočního zajíčka. Německý spolkový soudní dvůr (BGH) v Karlsruhe rozhodl, že poznávací znamení zajíčka od společnosti Lindt & Sprüngli - zlatá fólie, do které je zabalený - má právo na ochranu.
Lindt prodává své velikonoční zajíčky na německém trhu od roku 1952, od roku 1994 mají typický zlatý obal s červenou mašlí kolem krku. V Německu jde o zdaleka nejprodávanější velikonoční čokoládovou figurku, švýcarský podnik má na trhu podíl přes 40 procent.
S německými konkurenty, kteří rovněž začali prodávat čokoládové zajíčky zabalené ve zlaté, se Lindt & Sprüngli soudí léta. Kromě švábské firmy Heilemann dříve žaloval například i výrobce cukrovinek Riegelein. Ve snaze získat ochranu pro tvar své figurky neuspěl, nyní mu ale spolkový soud dal za pravdu v tom, že zlatá fólie patří k hlavním poznávacím znamením jeho čokoládových zajíčků. Výrobce u soudu argumentoval průzkumem, v němž 70 procent spotřebitelů uvedlo, že si zlatou barvu s produkty Lindt spojují.
Případ se nyní vrací k soudu v Mnichově, který má rozhodnout, zda Heilemann poškodil ochrannou známku Lindtu.
Kurzy
Finance
Kurzovní lístek: 21.11.2024 Exchange s.r.o.
EUR | 25,250 | 25,390 |
USD | 24,030 | 24,210 |