Policejní náborová kampaň, nebo reklama na erotický klub?

KOMENTÁŘ - Komentáře autor: Hana Dubnová

Státní policie se marně snaží doplnit své řady. Nová kampaň jí v tom ale zřejmě příliš nepomůže. Návrhy plakátů totiž působí, jako by zaměstnanci PR oddělení na chodbě odchytili pár nováčků, půjčili jim hodnosti, postavili před foťák a pohráli si s Photoshopem. To vše během jedné obědové pauzy. Spíš než motivační kampaň plakáty připomínají reklamu na Modrou ústřici.

Reklama na eskortní služby, nebo náborová kampaň policie?

Reklama na eskortní služby, nebo náborová kampaň policie?,zdroj: Facebook Policie ČR

Přestože zvolená hesla znějí mnohem lépe než minulé "Práce, která se nedělá kvůli benefitům", zcela je zabíjí vizuální podoba. Policie dala o návrzích hlasovat na svých facebookových stránkách a po právu se na ni sesypaly kritické komentáře. A netýkají se jen směšné výše platů. Nad většinou z fotek totiž pozvedne obočí i zapřisáhlý odpůrce genderových řečí.

Samce, po němž se plazí dvě sexy policistky jako v reklamě na Clavin či eskortní služby, střídá zástup skautíků, od kterých by se spíš než tasení zbraně dalo čekat stržení kalhot a následný striptýz. Ideálně v gay clubu. Pokud by někdo o orientaci policistů pochyboval, přispěchá na pomoc další plakát s dvojicí mužů nafocených tak nešikovně, že vypadají jako by se drželi za ruce a vyráželi na romantickou procházku.

Na jedné z těch "lepších" chybí v pozadí beztvarých figurín už jen vlající vlajka doprovozená státní hymnou à la americké dojáky. Jedinou použitelnou, a tedy i tou s nejvíce hlasy, se tak stává nudná fotka policejní dvojice ve sváteční uniformě.

Chce to trochu akce

Kde je akce a ukázka práce personálně ochablého policejního sboru? Eskorta doprovázející zatčeného, URNA v akci, bezpečnostní akce při zápasech Baníku se Spartou, ale i třeba obyčejní kluci a holky z ulice? Prezentace skutečné náplně práce by plnila motivační funkci mnohem lépe.

Možná by akční plakáty přilákaly větší množství prostších uchazečů hrajících si o víkendu na vojáčky a snících o tom, že jednou budou také "pomáhat a chránit" nebo v armádě sloužit vlasti. Od toho jsou ale součástí přijímaček desítky psychotestů se stovkami otázek a náročné dvoudenní fyzické testy.

Kampaň je stejně nudná a odfláknutá jako draze zaplacené logo Účtenkovky. A protože je s největší pravděpodobností vytvořená zevnitř, je o to smutnější, že si s ní nikdo nedal záležet ani po profesionální stránce.

Amatérské chyby

Kdyby její příprava zabrala alespoň tolik času jako styling modelů, nemusely by se v ní vyskytovat amatérské chyby bijící do očí i laiky. Odkdy mají mladíci, možná ještě studenti úvodního kurzu, hodnosti nadpraporčíků? A proč na sobě mají uniformy, o kterých se policistům může jenom zdát, protože je nafasoval jen málokterý z nich.

Oficiální vysvětlení na Facebooku Policie ČR zní: 'Fotky jsou pouze ilustrační, vyfoceným policistům jsme hodnosti půjčili.' Holt snímky reálných nadpraporčíků či nadstrážmistrů nejsou tolik rajcovní a klukům by to s nováčkovskými hodnostmi taky tolik neslušelo…

Tagy: Česko domácí muži versus ženy policie ČR reklama a propagace

Zdroje: vlastní