Nekonečný boj Američanů s obezitou pokračuje. Tentokrát omezí slazené nápoje

O 20 procent méně kalorií ve slazených nápojích do roku 2025 - takové jsou plány největších amerických výrobců nealkoholických nápojů, kteří se tímto snaží podřídit kampani bojujícíc proti obezitě v USA. Podle Washingtonu však výrobci stále nedělají dost.
Firmy Coca-Cola, PepsiCo a Dr. Pepper Snapple slíbily, že na trh uvedou menší lahve, přidají víc vody a mezi své výrobky zařadí víc těch, které mají nízký nebo nulový počet kalorií. To by mělo pomoci snížit objem vypitých vysoce slazených nápojů na osobu.
Dalším krokem má být lepší informovanost o obsahu kalorií. Informace mají přibýt na nápojových automatech, chladících boxech obchodů a veškerém prodejním nápojovém vybavení, které zmíněné firmy kontrolují.
Bojovníci za veřejné zdraví ale tvrdí, že firmy stále nedělají dost. Podle Střediska pro vědu ve veřejném zájmu sídlícího ve Washingtonu je tato iniciativa "vítanou zprávou". Společnosti by podle něj ale měly upustit od svého nesouhlasu se zdaněním a varovnými nápisy na slazených nápojích.