Dnes je pátek 29. března 2024., Svátek má Taťána
Počasí dnes 15°C Polojasno

Koncern Volkswagen řeší nedostatek čipů, loni se jeho odbyt propadl na desetileté minimum

Koncern Volkswagen řeší nedostatek čipů, loni se jeho odbyt propadl na desetileté minimum
Volkswagen v prosinci oznámil, že v příštích pěti letech vynaloží na investice kolem 159 miliard eur. Z této sumy bude více než polovina směřovat do elektromobility a digitalizaci (Ilustrační foto) | zdroj: Profimedia

Celosvětový odbyt německého automobilového koncernu Volkswagen se v loňském roce snížil o 4,5 procenta na desetileté minimum 8,9 milionu vozů.

Vyplývá to z údajů, které dnes firma zveřejnila. Volkswagen se v poslední době podobně jako další výrobci aut potýká s nedostatkem čipů.

Součástí Volkswagenu je rovněž mladoboleslavská Škoda Auto. Ta již v úterý oznámila, že v loňském roce dodala zákazníkům po celém světě 878 200 vozů. Meziročně jde o pokles o 126 600 aut, respektive zhruba o 13 procent.

Globální odbyt hlavní značky VW se loni snížil asi o osm procent na 4,9 milionu vozů.

„Zaostávající dodávky polovodičů vedly v průběhu roku k omezování produkce, což mělo výrazný dopad na čísla o prodeji,“ uvedla firma v dnešní tiskové zprávě o odbytu značky VW. Upozornila nicméně, že odbyt elektromobilů značky VW se loni vyšplhal na rekord.

Automobilka v této tiskové zprávě také předpověděla, že podmínky v první polovině letošního roku zůstanou kvůli přetrvávajícím výpadkům v dodávkách polovodičů nestálé a obtížné. Dodala však, že hodlá v průběhu roku stabilizovat výrobu a co nejrychleji snižovat vysoký objem nevyřízených zakázek.

Odbyt elektromobilů značky VW se v loňském roce zvýšil o 73 procent na více než 369 000. Odbyt plně elektrických aut se téměř zdvojnásobil a dosáhl zhruba 263 000, odbyt hybridních vozů umožňujících dobíjení z elektrické sítě pak vzrostl o třetinu zhruba na 106 000.

Koncern Volkswagen v prosinci oznámil, že v příštích pěti letech vynaloží na investice kolem 159 miliard eur (téměř čtyři biliony Kč). Z této sumy bude více než polovina směřovat do elektromobility a digitalizaci.

Koncern ve své transformační strategii nazvané New Auto plánuje, že se díky investicím a rozvoji stane do roku 2025 lídrem trhu s elektromobily.

Zdroje: