Dnes je úterý 19. března 2024., Svátek má Josef
Počasí dnes 6°C Polojasno

Jihokorejští muži používají tuny kosmetiky. Bojí se, že jinak přijdou o práci

Jihokorejští muži používají tuny kosmetiky. Bojí se, že jinak přijdou o práci
Pěna na holení už dávno nestačí. Jihokorejší muži vyhodí ročně miliardu dolarů za pánskou kosmetiku a péči o pleť (ilustrační snímek) | zdroj: ThinkStock

Zatímco na Západě se po hipsterském období vrací do kurzu opět mužská přirozenost, Jižní Korea jde proti proudu. Jednoznačně vede ve spotřebě pánské kosmetiky. Mohou za to přísný ideál krásy a fakt, že bez pěkného vzhledu si místní muži často nenajdou dobrou práci, píše CNN Money.

V Jižní Koreji se podle Euromonitoru ročně utratí za pánskou kosmetiku miliarda dolarů, to je extrém i oproti druhému Dánsku – tam za ni muži vyhodí čtyřikrát méně. Navíc odborníci očekávají, že útrata se v následujících pěti letech ještě o polovinu zvedne.

Podle kulturního analytika Kyungheeské univerzity Alexe Taek-Gwang Leeho je to dáno tím, že v Koreji znamená vzhled téměř vše. "Máme takové přísloví: Pokud si chcete něco koupit, musíte si vybrat to, co dobře vypadá," vysvětluje serveru.

Takže zatímco před lety si muži vystačili jen s pěnou na holení a vodou po holení, dnes sahají po krémech proti vráskám, pleťových maskách a gelech.

Vzhled hraje zásadní roli

Podle Leeho jim v podstatě nic jiného ani nezbývá. Konkurence je v zaměstnáních tak velká, že si společnosti mohou vybírat i podle povrchních měřítek. Často mají kandidáti stejné vzdělání, zkušenosti a tak jediné, co je odlišuje, je jejich vzhled.

Podle CNN je typickým zákazníkem Chris Hong, kterému letos bude čtyřicet. Dvakrát ročně chodí na botoxové injekce a na laserové vyhlazení vrásek a přiznává, že péči o svůj zevnějšek věnuje víc času než jeho manželka. "Nechci vypadat starší," říká.

Na novém trendu samozřejmě vydělávají velké mezinárodní kosmetické společnosti, ale roste jim konkurence i na místním trhu.

Všechny dohromady se předhánějí v tom, kdo mužům nabídne větší a lepší nabídku kosmetiky. Například místní společnost Amore Pacific začala vyrábět speciální řadu zaměřenou na vojáky, protože podle jejích průzkumů kosmetiku používá až 70 procent jihokorejských vojáků. A to není zrovna malý trh. 

Zdroje: