Za hranou vkusu, nebo jen skvělý byznys? Agáta a Ornella vydělávají miliony na drbech

Agáta Hanychová a Ornella Koktová, dvě známé české osobnosti, prorazily na poli podcastů s intenzitou rozjetého vlaku. Na tom by ještě nebylo nic tak divného, stalo se to ledaskomu, ale známý vzorec diktuje, že tvůrce se po chvíli slávy zpravidla potýká s propadem zájmu, protože publikum je nestálé, sláva vrtkavá a obecenstvo touží po novém a novém vzrušení. Jenže Agátě a Ornelle se podobný koloběh úplně vyhnul.
Agáta a Ornella spustily svůj podcast na začátku minulého roku. Zpočátku šlo o pomalý, ale stabilní růst, který postupně zrychloval, přičemž dámy využívaly dramata z vlastního života jako palivo. A když se například Ornella objevila v Survivoru, přitáhlo to další vlnu posluchačů.
A ono to i nese
Podle dostupných údajů si podcast „Agáta a Ornella“ vede finančně velmi dobře. V době, kdy redakce eXtra.cz naposledy analyzovala jejich příjmy, měly obě ženy zhruba šest tisíc pravidelných předplatitelů. V současnosti už jich mají přes sedm tisíc. Předplatné koštuje šest eur, jednoduchou matematikou se tak dozvíme, že si podcastová dvojka přijde měsíčně na 527 tisíc korun českých hrubého. Docela solidní vývar, není-liž pravda.
Samozřejmě, z této částky je třeba odečíst desetiprocentní provizi platformě Herohero, zdravotní a sociální pojištění a daně z příjmu a podobně, i tak se ale o žádnou chudobu opravdu nejedná. V pohodě se uživí čistě jen vysíláním svého pořadu, což je na české podcastové scéně spíše rarita.
Kritika? Nezájem
Agáta a Ornella jsou často kritizovány za úroveň obsahu, který někteří označují za „drby“ nebo dokonce za pokrytecký bulvár. Ale fanoušky to nijak nevyvádí z míry. Dvojice se chlubí, že za 150 korun měsíčně nabízí osm epizod, což vychází na 18,75 korun za jednu epizodu. Tento model se ukázal jako úspěšný a přitahuje stále více předplatitelů.
Otázkou zůstává, zda Agáta a Ornella dosáhly svého vrcholu, nebo zda jejich pořad ještě poroste. Však uvidíme. A ať už je milujete, nebo nenávidíte, zkrátka se nedá upřít, že dámy vzaly byznys v influencerské a podcastové branži za správný konec.