Ujíždí Česku digitální vlak?

Vydavatelské společnosti v Česku trestuhodně zaspaly dobu. Teď za to pykají. Není to tak dávno, co měl zábavní průmysl v České republice dobře nakročeno stát se jedním z průkopníků digitální distribuce a tahounem moderních technologií v Evropě.
Nabídka levného vysokorychlostního internetu ve spojení s vysokou mírou počítačové gramotnosti a oblibou bezhotovostních plateb k tomu přímo vyzývala. Stačilo mít trochu odvahy a chopit se příležitosti. Distribuční společnosti se však této výzvy zalekly a raději se uložily k zimnímu spánku v naději, že nové technologie zmizí a ony svůj zastaralý obchodní model měnit muset nebudou.
Služby v plném rozsahu
Ukázkovým příkladem jsou tzv. chytré televize, jež byly velkým hitem všech letošních veletrhů. Tato zařízení umožňují pohybovat se po internetu, využívat online půjčovny filmů, hrát počítačové hry i bez počítače a podobně. Jenže na rozdíl od západní Evropy u nás není nikdo, kdo by tyto služby v plném rozsahu poskytoval.
zdroj:
tisková zpráva
Občas se sice objeví nějaký zajímavý český projekt, který se snaží prolomit ledy digitální ignorace, většinou ale tyto příběhy postrádají happy-end. Zakladatelé portálu pro online distribuci hudby i-legálně.cz by mohli vyprávět.
Ledy se však postupně lámou, hlavně na poli distribuce počítačových her. Po několika nesmělých pokusech různých menších subjektů přichází nyní se svou troškou do mlýna společnost Comgad. Tento významný distributor, který na náš trh přinesl již tři stovky her lokalizovaných do češtiny, spouští v těchto dnech vlastní distribuční platformu nazvanou Click2Play.
Platba v českých korunách
Zmíněný portál má zatím všechny předpoklady k tomu, aby si vydobyl své místo na slunci. Hráčům totiž nabízí nejen vysokou rychlost stahování dat, zajímavý systém věrnostních slev a širokou nabídku počítačových her v češtině, ale i řadu dalších výhod, které českým zákazníkům u stávajících systémů digitální distribuce – převážně zahraničních – citelně chybějí. Jmenovat můžeme například možnost platby v českých korunách či fundovanou technickou podporu v českém jazyce.
Během následujících měsíců by mělo být jasno, zda se jedná o krok správným směrem a zda je Click2Play to, co českým zákazníkům chybí.
Studie poskytla informace o více než 15 Evropanů, přístup na internet z domova a pracovní počítače. V září roku 2011. po celém světě on-line navštívilo 1 miliardy 420 milionů 316 tisíc uživatelů v síti. Každý uživatel strávil na internetu v průměru za den, a navštívil 2000 292 stran.
V tomtéž měsíci World Wide Web používá 373 milionů 433 tisíc Evropanů. Více než čtvrtina z nich - lidé z Ruska a Německa. V Ruské federaci navštívil on-line padesát milionů 810 tisíc lidí, zatímco v Německu - na 670 tisíc méně lidí. Rusové za poslední měsíc byly on-line na 22,4 hodiny a navštívilo 2 tisíce 439 stran.
Nejdelší pobyt v britské síti: obyvatelé Spojeného království strávený na internetu na 35,6 hodiny, a každý z nich šel do průměru 3 tisíce 272 stránek. Nejmenší zájem o Internet byli obyvatelé Irska (2 miliony 343 tisíc unikátních uživatelů), ale to je vzhledem k jejich malému počtu: je počet obyvatel jen 4,5 milionu obyvatel. Menší než ostatní zůstali Rakušané online - pouze 14,1 hodiny.