Dnes je neděle 11. května 2025., Svátek má Svatava
Počasí dnes 6°C Polojasno

Proč si někteří dodavatelé energií drží zákazníky od těla?

21. 4. 2017 – 15:41 | Komerční sdělení | Srovnám.cz

Proč si někteří dodavatelé energií drží zákazníky od těla?
zdroj: tisková zpráva

Časy, kdy jsme kvůli obyčejným dotazům nebo reklamacím museli posílat dopisy poštou, jsou naštěstí dávno pryč. Na trhu s energiemi se ale pořád najdou dodavatelé, kterým se kontakt s klienty zjevně trochu příčí. Jak je rozlišit od těch ochotných?

Žijeme v moderní době, kdy už ke kontaktu s firmami není potřeba vystávat důlky ve frontách, ale stačí sáhnout po mobilním telefonu nebo napsat e-mail. Zrovna první možnost ale může mít svá úskalí – například přetížená call centra, kde se při čekání na spojení s operátorem naučíte leckterou popovou písničku nazpaměť i pozpátku.

Už proto by se dalo považovat za slušnost, aby vám daná firma poskytla telefonickou komunikaci grátis. Jak ale ukázal nedávný průzkum portálu srovnám.cz, ve světě elektřiny a plynu ještě není bezplatné volání úplným standardem. Ze sedmnácti dodavatelů, kteří byli do srovnání zařazeni, nabízelo bezplatnou infolinku pouhých sedm statečných - E.ON, Pražská plynárenská, Europe Easy Energy, MND (Moravské naftové doly), innogy, VEMEX Energie, Amper Market. Zbylých deset hovory normálně účtuje.

Takové číslo vynikne především v kontrastu s důležitostí, kterou infolinkám přikládají účastníci průzkumu ze stran spotřebitelů. Ti uvedli provoz bezplatné infolinky jako čtvrté nejdůležitější kritérium, které by měl dodavatel energií splňovat. A lze tedy pochválit dodavatele, co tomuto přání vycházejí vstříc.

Sympatičtější situace panuje alespoň v internetové rovině. Drtivá většina dodavatelů už dnes provozuje online zákaznický portál, přes který lze spravovat náležitosti své smlouvy. Samozřejmost něčeho takového se pak odrazila i v názoru spotřebitelů. Důležitost zákaznického portálu skončila v průzkumu předposlední a to nejspíš z jednoho prostého důvodu: lidé už si v roce 2017 nedovedou představit, že by některý z dodavatelů takovou službu opomenul.

Přesto se srovnám.cz podařilo odhalit hned tři „nezbedníky“. Celý průzkum včetně rozboru dalších kritérií si můžete prohlédnout na blogu srovnám.cz.

Předchozí článek

Dá se vyhrát válka násadami od koštěte? Evropa to možná brzy vyzkouší

Následující článek

Komentář: ODS slibuje nižší daně. Naletíte na ně?