Ostrovní podniky těžce ztratily na náladě, spotřebitelé nikoliv

AKTUALITA - Aktuality autor: šar

Podnikatelská důvěra v Británii se v únoru propadla na nejnižší úroveň od června 2016, tedy od měsíce, ve kterém se Britové v referendu vyslovili pro odchod své země z Evropské unie. Nálada britských spotřebitelů se ale v únoru překvapivě zlepšila. Vyplývá to z výsledků průzkumů, které ve čtvrtek zveřejnila britská banka Lloyds a společnost GfK.

Některé Brity brexit zjevně neděsí

Některé Brity brexit zjevně neděsí,zdroj: Profimedia.cz

Index spotřebitelské důvěry se podle GfK zvýšil na minus 13 bodů z lednových minus 14 bodů. Analytici v anketě agentury Reuters předpovídali pokles indexu, a to na minus 15 bodů.

"Je třeba mít na paměti, že mnohé ekonomické ukazatele - úroveň zaměstnanosti, mzdový růst - zůstávají pozitivní," uvedl Joe Staton ze společnosti GfK. "Je ale skutečně ohromující, že důvěra (spotřebitelů) je tak stoická a stabilní ve světě velké politické nestability a strachu z neznáma," dodal.

Británie má unii opustit 29. března. Britský parlament ale zatím neschválil dohodu o podmínkách brexitu, kterou sjednala vláda premiérky Theresy Mayové s unijními vyjednávači.

Tagy: Velká Británie zahraničí Evropská unie společnosti a firmy britská ekonomika Brexit

Zdroje: ČTK