Hromadné propouštění v médiích vyvolává otázky o budoucnosti žurnalistiky
Zpravodajské odvětví zažívá krušný začátek nového roku. Velké i malé redakce po celých Spojených státech propouštějí zpravodajské pracovníky, jelikož se jim před očima hroutí staré obchodní modely, které po desetiletí držely většinu odvětví nad vodou. Hromadné propouštění devastuje vydavatele a vyvolává otázky o budoucnosti žurnalistiky, píše CNN.
Deník Los Angeles Times na začátku minulého týdne snížil počet zaměstnanců o více než 20 procent, časopis Time propustil desítky lidí a server Business Insider oznámil, že sníží počet svých pracovníků o osm procent. Mezitím stovky zaměstnanců vydavatele Condé Nast, časopisu Forbes, listu New York Daily News a dalších redakcí uspořádaly historické protesty proti plánovaným škrtům.
Nedávné kolo propouštění je sice výrazné, ale podle CNN je součástí mnohem větší a neutuchající bouře, která se valí na novinářský průmysl. V posledních 18 měsících byla většina zpravodajských organizací nucena přijmout obtížná rozhodnutí o snížení počtu svých zaměstnanců.
Na celostátní úrovni snížily počet svých zpravodajských pracovníků CNN, The Washington Post, NPR, Vice Media, Sports Illustrated, Vox Media, NBC News, CNBC a další organizace. Na místní úrovni se propouští téměř neustále.
Ačkoli se každé médium potýká s vlastními jedinečnými problémy, všechna čelí brutálnímu tlaku v odvětví, který přinesla internetová revoluce a další technologický pokrok, jenž zásadně změnil způsob, jakým veřejnost konzumuje zprávy a zábavu.
Publikum, které kdysi konzumovalo zpravodajské servery nebo noviny, místo toho vstřebává obsah a tráví čas na platformách, jako je TikTok či Netflix, což vede k masivnímu poklesu sledovanosti a návštěvnosti. Tento posun v chování vede zavedené podniky k tomu, aby za marketing utrácely v nově vznikajících digitálních arénách, zejména vzhledem k jejich schopnosti nabídnout inzerentům výkonné nástroje pro přesné zacílení na publikum.
Situaci ještě zhoršuje fakt, že zpravodajské servery čelí zániku svého modelu podnikání v oblasti on-line reklamy, protože sociální sítě a vyhledávací giganti pohltili většinu peněz z tohoto odvětví. Výzkum, který loni v říjnu vypracovala Kolumbijská univerzita, odhadl, že technologičtí titáni Google a Meta Platforms by měli zpravodajským serverům za jejich vyhledávací provoz a obsah platit 14 miliard dolarů ročně. To přitom označil za konzervativní částku. Technologické společnosti se však brání tomu, aby vydavatelům za jejich obsah platily.
Změna chování také znamená, že spotřebitelé ruší předplatné novin a kabelových operátorů, což ještě více snižuje drahocenné příjmy.
Vyprazdňování velkých zpravodajských institucí přichází v nebezpečné době pro Ameriku. Antidemokratičtí kandidáti záměrně pracují na podkopání důvěry ve zpravodajské stanice, protože se snaží uchopit moc ve volebních kláních od pobřeží k pobřeží a útočí na ty, kteří mají za úkol hnát veřejné činitele k odpovědnosti, tvrdí CNN.
Kurzy
Finance
Kurzovní lístek: 30.12.2024 Exchange s.r.o.
EUR | 25,100 | 25,220 |
USD | 24,190 | 24,370 |