Česká televize rekordně: O svátcích zaznamenala nejvyšší sledovanost od začátku měření
Česká televize zaznamenala o letošních Vánocích nejvyšší sledovanost od začátku měření v roce 1997. Její program sledovalo 47,6 procenta diváků, kteří si televizi pustili. Nejúspěšnějším pořadem pak byla štědrovečerní premiéra pohádky Klíč svatého Petra, kterou vidělo více než 2,93 milionu diváků ve věku čtyři a více let. Bylo to 61 procent všech lidí u televize, sdělila mluvčí ČT Vendula Krejčová.
Deset nejsledovanějších pořadů na Štědrý den patřilo České televizi. Druhé místo obsadily Tři oříšky pro Popelku, které sledovalo 2,27 milionu diváků. Třetí byly Pelíšky se sledovaností 1,97 milionu lidí. „Letošní Štědrý den byl z hlediska sledovanosti nejúspěšnější v celé historii měření nejen pro ČT jako celek, nýbrž i pro kanál ČT1,“ uvedl programový ředitel České televize Milan Fridrich.
Na Boží hod byla nejsledovanějším pořadem premiéra koprodukční pohádky Tři zlaté dukáty, kterou dosud vidělo 2,3 milionu diváků. Lákalo i Tajemství staré bambitky nebo televizní klasiky Šíleně smutná princezna, Byl jednou jeden král, Princezna ze mlejna či Jak vytrhnout velrybě stoličku.
Program ČT2 přinesl také na Štědrý den osmou pohádku pro sluchově znevýhodněné diváky. Dvě Mařenky si nenechalo v premiéře ujít více než 80 000 lidí.
Vánoční vysílání České televize je v posledních 13 letech každoročně nejvyhledávanějším na tuzemském televizním trhu. Tradici vánočních pohádek drží ČT tři desítky let. Pohádkové filmy mají zejména o Vánocích vysokou televizní sledovanost. Od roku 1993, kdy měl televizní premiéru film Sedmero krkavců, přináší ČT divákům novou pohádku pravidelně každý rok.
Kurzy
Finance
Kurzovní lístek: 23.11.2024 Exchange s.r.o.
EUR | 25,230 | 25,310 |
USD | 24,250 | 24,370 |