Dnes je úterý 6. května 2025., Svátek má Radoslav
Počasí dnes 11°C Zataženo

Praha nechce kamiony na Barrandovském mostě, dopravci se bouří

9. 9. 2010 – 13:56 | Zpravodajství | Jakub Procházka

Praha nechce kamiony na Barrandovském mostě, dopravci se bouří
Placeholder | zdroj: tisková zpráva

Silničním dopravcům vadí záměr hlavního města, které chce zakázat kamionům vjezd na Barrandovský most a přilehlou část Jižní spojky. Zákaz by měl začít platit koncem září po otevření jihozápadní části velkého pražského okruhu.

Podle stanoviska sdružení dopravců Česmad Bohemia se tím ale výrazně zkomplikuje doprava na výjezdu z Prahy směrem na Brno. 

"Je velmi pravděpodobné, že při odbočování na Spořilově a na nájezdu na D1 na Chodově bude docházet k fatálním dopravním komplikacím. Tato místa nejsou pro takovéto řešení projektována," uvedl mluvčí sdružení Martin Felix. Podle něj se dají čekat kolony i před napojením nové části okruhu na D1 u Modletic. 

Trasa bude třikrát delší

Podle plánů pražské Technické správy komunikací (TSK) budou muset všechny kamiony s hmotností nad 12 tun jedoucí ze severu a východu, tedy z teplické D8, mladoboleslavské R10 a hradecké D11, na Spořilově odbočit na D1 a dojet až k Vestci na okruh. Nebudou tak moci směrem k plzeňské D5 pokračovat jako doposud přes Barrandovský most, ale dostanou stop na Spořilově. 

"Po třikrát delší trase ujedou místo současných 13 kilometrů plných 34, každá cesta se tak nesmyslně prodlouží o 21 km, přičemž úleva, kterou jejich vyhnání přinese Barrandovu, bude vykoupena stejnou zátěží pro Spořilov a Chodov," uvedl Felix. Dopravcům ale zvýší náklady i mýtné, zatímco na Jižní spojce se neplatí, na dálnici D1 a novém úseku okruhu bude povinné. 

Vedení TSK: Na Jižní spojku se mohou vrátit osobní auta

Jak ale nedávno uvedl náměstek ředitele TSK Ladislav Pivec, opatření by mělo ulevit Jižní spojce od několika tisíc kamionů denně. Na spojku se tak prý budou moci vrátit osobní auta, která raději projíždějí přilehlými rezidenčními oblastmi. 

Asi třiadvacetikilometrový úsek pražského okruhu mezi dálnicemi D5 a D1 se otevře 20. září. Podle Česmadu se na něj automaticky přesune šesdesát procent kamionů, které dnes zatěžují Jižní spojku. Budou to vozidla jedoucí od Brna. Česmad nyní prosazuje, aby zbylých 40 procent aut mohlo Jižní spojku využívat i nadále. 

Situaci definitivně vyřeší až prodloužení okruhu z Modletic do Běchovic, to se však nedá očekávat po několik příštích let.

Zdroje:

Předchozí článek

Rathova módní show: Jeho fotky zahltily Středočeský magazín

Následující článek

Kde budou VV brát nové blondýny, ptá se Paroubek