Za pádem mostu ve Vilémově mohla být špatná koordinace prací
8. 9. 2014 – 13:59 | Zpravodajství | Šárka Novotná

Zřícení mostu ve Vilémově na Havlíčkobrodsku mohla způsobit špatná koordinace stavebních prací. Na pondělní tiskové konferenci Kraje Vysočina to uvedl náměstek hejtmana Libor Joukl. Podle Joukla most nebyl v havarijním stavu.
Pod mostem pracovali tři Češi a tři Slováci, přežili dva muži ze Slovenska. Kriminalisté nyní provádějí identifikaci obětí pomocí DNA.
"Je v tuto chvíli na policii, aby prošetřila, kde došlo k pochybení, protože těch důvodů tam může být více," řekl Joukl k možným příčinám neštěstí. Joukl také zopakoval již dříve zveřejněné informace kraje, že technický stav mostu ve Vilémově byl relativně dobrý. Při poslední kontrole byl hodnocen stupněm 4 až 5 na sedmistupňové škále, sedmička je nejhorší stav. "Tento most by podle vyjádření odborníků řádově do deseti let nepotřeboval žádné rozsáhlé opravy," řekl.
Kraj Vysočina zadal celou zakázku konsorciu firem M-Silnice a Strabag.
Mluvčí společnosti M - Silnice Irena Bubeníková odmítla jakékoli komentáře případu po dobu vyšetřování. Stejný názor má i mluvčí firmy Strabag Edita Novotná: "Jakákoli spekulace, která se kolem příčin té nehody objevuje, je skutečně jen spekulací. Nebudeme se k tomu vyjadřovat dříve, než proběhne vyšetřování, ani nebudeme nic v tuto chvíli komentovat," řekla dnes ČTK Novotná.
Oprava mostu byla součástí modernizace silnice mezi Chotěboří a Golčovým Jeníkovem za 160 milionů korun, kterou dotuje unie. Součástí zakázky je rekonstrukce tří mostů na této trase. Podle Joukla má povrch silnice dělat Strabag. Mosty má na starosti firma M-Silnice, která předala vilémovský most firmě Bögl & Krýsl, jakožto svému subdodavateli.
Společnost Bögl & Krýsl figuruje i v případech tragických zřícení mostů ve Studénce na Novojičínsku a na východě Slovenska.
Oprava mostu byla součástí modernizace silnice mezi Chotěboří a Golčovým Jeníkovem za 160 milionů korun. Kraj Vysočina zakázku zadal konsorciu firem M-Silnice a Strabag. V pátek odpoledne předala policie staveniště zpět stavebnímu konsorciu. V sobotu dělníci udělali jen práce nezbytné pro zabezpečení zbytků mostu a místo oplotili. Na staveništi se v pondělí uskutečnil kontrolní den. "V tuto chvíli už tam bude probíhat normální stavební činnost," uvedl Joukl.
Kraj Vysočina má na svých skoro 3600 kilometrech silnic druhé a třetí třídy 865 mostů. Tři byly koncem roku 2013 v havarijním stavu a spadaly do nejhorší sedmé kategorie. Joukl uvedl, že jeden se opravuje a u dalších dvou se opravy připravují.