Dnes je neděle 22. prosince 2024., Svátek má Šimon
Počasí dnes -1°C Slabé sněžení

Tenisová ikona už Nike nenosí. Za změnu dostane ročně 670 milionů

Tenisová ikona už Nike nenosí. Za změnu dostane ročně 670 milionů
Roger Federer v oblečení značky UNIQLO | zdroj: Profimedia

Nike a Roger Federer. To byla dvojice patřící neodmyslitelně k sobě. Už tomu tak ale není. Na letošním Wimbledonu se tenisová legenda poprvé představila v oblečení značky UNIQLO, kterou dříve oblékal i Federerův rival Novak Djoković. Proč vůbec Švýcar takový přestup učinil?

Ta zpráva budí pozornost. Dvacetinásobný grandslamový šampion Federer, jedna z největších sportovních osobností historie, strávil celou kariéru u značky Nike, která vytvořila i jeho známé logo RF. V březnu mu ale smlouva vypršela a spekulovalo se, v čem bude nastupovat dále. Wimbledon přinesl odpověď: Federer se objevil pouze v botách od Nike, zbytek oblečení měl od UNIQLO.

Podle spekulací uzavřel druhý hráč světa kontrakt na 10 let, který by mu měl ročně vynést 30 milionů dolarů (asi 670 milionů korun) - ať už bude hrát, či nikoliv. Což je poměrně zásadní navýšení od smlouvy s Nike, která mu údajně zajišťovala 10 milionů dolarů za rok. Pokud je to pravda, dá se čekat, že se Federer vyšplhá výš v žebříčku největších sportovních boháčů, kde ho Forbes aktuálně řadil na sedmé místo.

Právě finance měly být hlavním důvodem přestupu. Podle zdrojů magazínu ESPN to už dlouho vřelo mezi Nike a Tonym Godsickem, agentem Federera, který pro něj požadoval více peněz.

Vyplatí se smlouva s hráčem na sklonku kariéry?

Může se zdát zvláštní, že UNIQLO uzavřelo smlouvu s hráčem, který se blíží konci kariéry - vždyť Federerovi bude v srpnu 37 let. Japonská společnost ale patrně doufá, že vytěží potenciál zbožňovaného tenisty i po jeho kariéře, stejně jako to udělala právě firma Nike třeba s basketbalisty Kobem Bryantem či Michaelem Jordanem.

Navíc by se UNIQLO v tenisu rádo prosadilo. Před šesti lety zlákalo ke spolupráci Novaka Djokoviče, než loni odešel k Lacoste. Momentálně v oblečení této firmy hraje japonská hvězda Kei Nišikori, finalista US Open 2014. A těžko si k němu vybrat lepšího propagátora než Federera, který mezi sportovci platí za módní ikonu. Zrovna ve Wimbledonu v minulosti zaujal krémově žlutým sakem či svetrem.

Letos zatím žádný netradiční kousek oblečení Federer nepředvedl. A naopak se čeká, jak vyřeší "problém" s botami. UNIQLO totiž boty nevyrábí, a tak bude švýcarský Maestro zřejmě muset uzavřít speciální smlouvu pro obuv. Neví se také, jak se naloží se zmiňovanou značkou RF, kterou vlastní právě Nike.

"Pan Federer je jedním z největších šampionů v historii - můj respekt k němu sahá za hranice sportu," uvedl Tadaši Yanai, zakladatel a předseda společnosti UNIQLO. "Naše partnerství bude o inovacích na kurtu i mimo něj."

Zatím je ale Federer aktivní sportovec, a tak je pro něj pořád nejdůležitější, co se odehraje na kurtu. A tam má v příštích dvou týdnech jasný cíl: získat devátý wimbledonský titul. Většího favorita není. A lepší reklamu by si UNIQLO na úvod této spolupráce mohlo přát sotva.

Zdroje:
Vlastní