Škoda zaznamenala výrazně vyšší zájem o Spaceback proti Rapidu
9. 10. 2013 – 19:29 | Zpravodajství | Jakub Konečný
Škoda Auto zatím zaznamenala výrazně vyšší zájem o novou karosářskou verzi modelu Rapid pod označením Spaceback, než tomu bylo při uvedení klasické varianty liftback před rokem. Počet závazných klientských objednávek před čtvrtečním zahájením prodeje je vyšší o 64 procent, řekl mluvčí Škody pro ČR Vítězslav Pelc.
Tuzemští prodejci Škody začali na Spaceback přijímat objednávky 10. září po zveřejnění kompletního ceníku na autosalonu ve Frankfurtu. První auta se k zákazníkům dostanou během října.
"První vozy objednané po 10. říjnu, kdy bude prodej oficiálně zahájen, dorazí k prvním zákazníkům v ČR ve standardní dodací lhůtě v horizontu šesti až osmi týdnů," doplnil Pelc.
Od ledna do září Škoda na českém trhu prodala 6008 rapidů, což jí zajistilo první místo v nižší střední třídě. Celkově má Škoda na českém trhu podíl kolem 30 procent.
Spaceback, který je prvním zástupcem Škody na nabitém trhu tzv. kompaktních hatchbacků, je proti klasické verzi rapidu o 18 centimetrů kratší. V Evropě se bude nabízet se čtyřmi benzinovými a dvěma naftovými motory s výkony od 55 do 90 kilowattů. Oproti sedanu uvedenému loni má Spaceback karoserii zakončenou výklopnými pátými dveřmi.