Muži chodí do hospod co čtyři dny, ženy mají raději kavárny
Češi vyrážejí do restauračních podniků alespoň jednou týdně, čtyři z pěti mužů si v nich objednávají pivo, jehož obliba roste i mezi ženami do 45 let. S velkou převahou však mezi ženami vítězí teplé nápoje, ukázal průzkum Centra pro výzkum veřejného mínění mezi tisícovkou respondentů.
Průzkum se snažil zmapovat, jaké podniky Češi nejčastěji navštěvují, jak často a jaké pití si v nich objednávají. Vzešlo z něj, že muži jsou, co se týká návštěvy hospod a barů, dvakrát aktivnější než ženy, do svých oblíbených podniků vyrážejí průměrně šestkrát do měsíce. Pokud preferují hospody, tak dokonce jednou za čtyři dny.
"U žen tento vzorec platí podobně, i když pochopitelně na nižších úrovních frekvence: do hospody jako oblíbeného podniku chodí ženy v průměru čtyřikrát měsíčně, do jiných oblíbených podniků chodí v průměru třikrát měsíčně," uvádí průzkum.
Nedá se ale říct, že by se počet návštěv od roku 2006 příliš změnil. Pouze hospodské typy vyrážejí do svých oblíbených knajp méně často a upřednostňují například stylové pivní restaurace nebo bary.
Celkově v porovnání s rokem 2004 roste obliba podniků ze zahraniční kuchyní, kaváren (ze 12 na 17 procent), ale zároveň i mužů a žen, kteří nechodí nikam, a to ani posedět na chvíli do kavárny. V případě žen nad 60 let je to dokonce více než polovina (54 procent).
V souvislosti s růstem obliby kaváren roste i počet žen, které si objednávají teplé nápoje (více než třetina – 36 procent), zatímco oblíbenost vína poněkud klesá. Najít v podniku muže se skleničkou vína je podle CVVM téměř zázrak, při posezení s přáteli si ho objednává pouhých šest procent dotázaných. Naprostá většina v podobě 79 procent zůstává u tradičního českého nápoje – piva.
Kurzy
Finance
Kurzovní lístek: 21.11.2024 Exchange s.r.o.
EUR | 25,200 | 25,320 |
USD | 24,020 | 24,200 |