Kolik se dá vydělat na internetu? Z výplat českých Youtuberů se vám protočí panenky
7. 7. 2025 – 6:38 | Magazín | Jiří Rilke
Když se prosadíte v digitálním světě, můžete se těšit na pořádný balík.
Kolik je podle vás velmi slušná výplata? Definice se samozřejmě bude lišit člověk od člověka: Někdo si bude pochvalovat příjem na úrovni průměrného platu, programátor ohrne nos nad sto tisíci, prominentní designér přikývne někde u půlmilionu a hvězdný fotbalista si přidá ještě pár nul.
A úspěšní influenceři a Youtubeři nejsou až tak daleko pozadu – ani na tak malém trhu, jakým je Česko.
Časopis Forbes nedávno zveřejnil žebříček nejbohatších českých Youtuberů. První místo obsadil Taras Povoroznyk (Tary), který si podle slavného magazínu má přijít na 50 milionů korun ročně díky úspěšnému kanálu na Youtube, prodeji vlastních produktů, soutěžím a placeným spolupracím.
Sám Tary ale pro eXtra.cz prozradil, že ve skutečnosti vydělal ještě o něco víc: „Ta čísla nejsou přepálená. Forbes moc dobře zná naše čísla. Souhlasí to. Spíše to je u mě ještě ponížené o nějaké tržby z merche,“ uvedl.
Prozradil i skutečnou výplatu: „Je to o devět milionů víc,“ dodal.
Suma sumárum necelých 60 mega ročně. 5 míčů měsíčně, 163 tisíc denně. Velmi slušná výplata, ne?
Je samozřejmě potřeba nezapomenout na skutečnost, že Taryho tvorba už dávno není dílem jen jeho samého, samotný Youtube kanál živí zhruba deset lidí a další zástup zaměstnanců obstarává výrobu a distribuci produktů. Navíc se bavíme o výdělku před zdaněním a je samozřejmě také potřeba počítat s tím, že část vydělaných peněz Tary zase zpětně investuje do svého kanálu.
I tak si ale přijde hrubým odhadem na nějakých pětadvacet až třicet milionů čistého ročně.
Na dalších příčkách žebříčku nejprachatějších digitálních tvůrců se umístili: Ondřej Koběrský (46 milionů), FIZIstyle (33 milionů), Detektiv Mike (30 milionů), Mikýř (28 milionů), Kluci z Prahy (22 milionů), Jon Marianek (21 milionů), Agraelus (19 milionů), Xnapy (17 milionů) a MenT (17 milionů).
Až vám tedy ratolest či kdokoliv jiný oznámí, že se hodlá stát Youtuberem, už víte proč: Dokáže to vynést šílené peníze. O společenském přínosu bychom samozřejmě mohli delší dobu debatovat, ale co už – kde je poptávka, tam přijde i nabídka.
Jen je potřeba nezapomenout, že se tu bavíme o naprostém zlomku procenta těch nejúspěšnějších a nejen prorazit, ale také udržovat přísun obsahu a nových nápadů je daleko menší legrace, než se na první pohled může zdát. Drtivá většina tvůrců si buď nevydělá nic, nebo se jen horko těžko vůbec uživí.