Kampaň Děkujeme, odcházíme vyhrála přestižní soutěž PR projektů
19. 5. 2011 – 14:04 | Zpravodajství | Danica Klein
Nejlepším PR projektem ve střední a východní Evropě byla v mezinárodní soutěži Sabre Awards 2011 zvolena česká kampaň Děkujeme, odcházíme.
Kampaň přesvědčovala lékaře k podávání výpovědí a odchodu do zahraničí, pokud vláda nesplní jejich požadavky. Zlatou medailí oceněná kampaň byla společným projektem Lékařského odborového klubu - Svazu českých lékařů a agentury Ewing PR. Informovaly o tom server iHNed.cz a Český rozhlas.
Účel splněn
Kampaň Děkujeme, odcházíme sice vyvolala značnou mediální kritiku, na druhou stranu ale vzbudila velkou pozornost. Podle výzkumu veřejného mínění společnosti GfK z letošního února o kampani vědělo 99 procent dotázaných a PR projekt zaznamenal více než 4500 mediálních výstupů. Navíc splnila účel, pro který si lékařský svaz PR agenturu najal. Ministerstvo zdravotnictví s ním podepsalo memorandum o zvýšení lékařských platů.
Podpora princezny
Saúdsko-arabská kampaň zaměřená na propagaci preventivního vyšetření ženského prsu získala v letošním ročníku soutěže nejvyšší, platinovou medaili Sabre Aawards. Kampaň připravila agentura Adalid Public Relations, která pro ni získala podporu saúdské princezny Rím bint Bandar Saúdové.
Pokaždé jinde
Nejoceňovanější PR agenturou z hlediska počtu získaných cen se v letošním ročníku soutěže Sabre Awards stala PR síť Edelman, následovaná agenturami spadajícími do sítě Ogilvy a skupinou Weber Shandwick.
Server iHNed.cz připomněl, že ceny Sabre Awards se tradičně udílejí pokaždé v jiné zemi. V Praze jejich předávání doplnila poprvé v historii této soutěže také doprovodná konference, v níž byly představeny úspěšné případové PR studie z různých trhů.
Soutěž Sabre Awards vyhlašuje sdružení The Holmes Report pro region Evropy, středního Východu a Afriky.