Jaké existují rozměry a formáty vizitek?
I po nástupu videokonferencí a dalších technických vymožeností jsou vizitky stále jedním z nejrozšířenějších nástrojů v obchodním styku. V článku se zaměříme na nejrozšířenější velikosti a formáty vizitek.
I když se dnes komunikace přesouvá do onlajnového prostředí, zůstává vizitka jedním z nejrychlejších způsobů, jak předat kontakt při osobním styku. Profesionálně vytvořená vizitka je tak nějak osobnější, než vzájemné ťukání čísel, nebo e-mailových kontaktů do telefonu. A předat ji z ruky do ruky je otázka velmi krátkého okamžiku. V jednoduchosti je totiž krása a pojí se s ní i úspěch.
To, čeho se můžeme dotknout, se nám lépe vryje do paměti. Nejinak je tomu i s vizitkou. Kousek papíru s kontaktními údaji na osobu, s níž jsme právě hovořili, nám pomůže si ji lépe zapamatovat a vybavit si příslušné emoce. Doplníte-li vizitku navíc svou fotografií, máte vyhráno, lidé si spojí kontakt s vaší tváří.
Hmatatelné věci tu budou vždy, bez ohledu na nezastavitelný technologický pokrok. Na klasické knihy nedáme dopustit, a čím dál více lidí si nechává digitální fotografie vytisknout, protože mít je jen elektronicky prostě není to pravé ořechové. Zkrátka si pořád potřebujeme na určité věci sáhnout.
Nejčastější rozměry a formáty vizitek
Nejčastější velikostí, se kterou se můžeme v České republice setkat, je rozměr vizitky 90 x 50 mm (9 x 5 cm). V západní Evropě bychom se mohli setkat s také s rozměrem vizitek 85 x 54 mm, nebo 85 x 55 mm. Obě varianty jsou často označovány jako euroformáty.
Za zmínku stojí také rozměr vizitek 75 x 40 mm, který se využívá ve Velké Británii, avšak u nás má své zastoupení jen velmi zřídka. Další formáty vizitek najdete pod odkazem https://justprint.cz/vizitka.
Jak by měla správná vizitka vypadat?
- nejnutnější kontaktní údaje na vás a vaši firmu
- obor činnosti firmy, vaše profese/pozice ve firmě
- Forma je stejně důležitá jako obsah, vyhrajte si s designem, důležité je vystoupit z šedi a zaujmout.
Kvalitně navržená vizitka plní všechny tři funkce. Přesto drtivá většina vizitek tyto náležitosti nesplňuje.
Nejčastější zbytečné údaje na vizitkách
- slovo mobil/telefon
- slovo e-mail
- slovo web
- fax včetně čísla (nežijeme v pravěku)
- IČ
- DIČ
- Sídlo firmy
- číslo účtu
- telefon na recepci
- další nedůležité údaje pro první kontakt
6 tipů pro efektivní zacházení s vizitkami
1. Vždy jich mějte pár u sebe Nikdy nevíte, kdy potkáte potenciálního zákazníka, obchodního partnera, nebo třeba osudovou lásku.
2. Ujistěte se, že vaše vizitka vypadá profesionálně
Používáním profesionálně vytištěných a navržených vizitek dáváte najevo, že vám záleží na vaší firmě a na tom, jak se prezentujete. Výrazně to také zvýší vaše šance, že vám od něj zavolá zpět.
3. Řekněte něco o sobě
Než hrdě odevzdáte svou vizitku, řekněte něco o sobě. První dojem dělá divy a zvýšíte šanci na to, že vás kontaktují.
4. Požádejte o vizitku člověka, se kterým hovoříte
Kdykoli rozdáte svou vizitku, požádejte protistranu o to samé. Kromě správné etikety tím ukážete opravdový zájem o budování businessu, nebo nových kontaktů.
5. Buďte iniciativní
Poznamenejte si, komu jste vizitky předali, a po několika dnech jim napište e-mail. Můžete se s nimi spojit na sociálních sítích, poslat jim odkaz na vaši firemní stránku nebo jim jen dát vědět, že pro vás bylo potěšením se potkat.
6. Sledujte nové trendy
Věděli jste, že jde na vizitku vytisknout QR kód pro rychlé nahrání kontaktů do telefonu?
Proč se vám nevyplatí na vizitkách šetřit?
Vizitka je důležitou součástí image firmy. Bílá vizitka s černým textem bez nápadu rychle zapadne mezi ostatní odpad v peněžence a ve finále se jedná o vyhozené peníze. Při návrhu vizitky buďte kreativní a spolupracujte s profesionály.
Kurzy
Finance
Kurzovní lístek: 18.12.2024 Exchange s.r.o.
EUR | 25,060 | 25,180 |
USD | 24,200 | 24,380 |