Česká reklama opět boduje. Fetiš se špetkou porna a rozzuřené feministky
O mladé české firmě Kalup, která vyrábí luxusní oblečení pro motorkáře, ještě před pár dny věděl málokdo. Stačilo ale nafotit pár uměleckých reklamních fotek s takřka pornografickým podtextem a objednávky se jí jen pohrnou. Poděkovat za to může feministkám.
Svézt se na silné motorce s pohledným motorkářem oděným do kůže někdy zatoužila snad každá žena (ano, i feministky). Krásné ženy ke stereotypu motorkářských samců tak nějak patří. Ovšem běda těm, kteří se to rozhodnou použít do reklamy - jako třeba firma Kalup.
V reklamě na její novou kolekci vystupují nahé modelky s helmou na hlavě v rolích otrokyň jako stůl pro odložení nohou znaveného motorkáře, jako lampa v obývacím pokoji nebo ukazatel cesty.
Provokativní kampaň se okamžitě rozletěla do světa a poštvala proti sobě feministky. Tisíce žen podepisují petice, aby erotická reklama zmizela z povrchu zemského. Běda, hrůza, urážka, znesvěcení ženy a její sražení na úroveň věci. To vše se skloňuje po sociálních sítích s patřičným označením tvůrců za zrůdy hodné nacistických dozorců v koncentračních táborech.
A jde pravděpodobně přesně o to, co firma chtěla. Obří reklamu za co nejmenší náklady. Virál, který firmu dostane tam, kam potřebuje, pryč z českého rybníčku. S myšlenkou ženy jako "věci" totiž pracuje celá kampaň. "Ženy jsou ve světě motorkářů vnímány jako pouhé objekty a doplňky. Rozhodli jsme se proto tuto myšlenku umělecky patřičně zveličit," popsal partner společnosti Filip Žák.
S rozvířením emocí firma počítala od začátku. Ostatně v podobném duchu je laděna i samotná kolekce s potisky triček a kožených bund. Krásné polonahé ženy v korzetech, podvazcích a krátkých sukýnkách na nich po sobě stříkají hadicí a jako protipól se může kdejakému kynoucímu motorkáři po zakoupení bundy na hrudníku vyrýsovat nadsamec s kvalitní výbavou v rozkroku.
Je to sexistické? Ano. Pornografické? V době, kdy se polonahé ženy objevují pomalu i v pohádkách pro malé děti, ani ne. Uráží reklama ženy? Rozhodně ne, tedy většinu normálních žen nepodléhajících militantnímu feministickému fašismu. Originální? V každém případě.
A navíc: Protože reklama jen využívá vyhrocené klišé, je v ní zobrazení nahé ženy mnohem logičtější než v amatérském podání mnohých jiných českých firem. Třeba takových, kterým interiérové dveře na billboardech prodává beze slova vysvětlení dáma oděná do průhledného negližé.
Každopádně o sexistickém prasátku pro příští rok je zřejmě rozhodnuto. Zůstává otázkou, kdo bude nadávat a vyhrožovat tvůrcům příště, až v podobném duchu představí ženskou kolekci. Zřejmě opět feministky.
Kurzy
Finance
Kurzovní lístek: 21.11.2024 Exchange s.r.o.
EUR | 25,250 | 25,390 |
USD | 24,030 | 24,210 |