Dnes je neděle 22. prosince 2024., Svátek má Šimon
Počasí dnes 1°C Slabé sněžení

Češi jsou ochotni si za doručení v ten samý den připlatit

Češi jsou ochotni si za doručení v ten samý den připlatit
zdroj: Freepik.com

Současné trendy v doručování zásilek jsou jasné. Jde tu především o rychlost. Zákazníci chtějí svou zásilku obdržet co nejrychleji, v ideálním případě ten samý den. Jak si s tímto trendem poradí firmy?

Češi stále víc preferují same day delivery nebo-li doručení zásilky ten samý den. Plánovaný nákup se měsíčně týká asi 70 % zákazníků. A 42 % z nich ho pak vyřeší online. Právě tady se nachází obrovský potenciál pro firmy, které umožňují nákup zboží online. Lidé jsou totiž ve většině případů ochotni si za nákup připlatit, pokud ho dostanou ještě v ten samý den. Jenomže právě tady nastává otázka pro řadu firem. Dokážou dopravit zásilku k zákazníkovi včas?

Oblast e-commerce rychle roste, konkurenční výhoda je v rychlosti doručení

E-commerce neustále roste. S příchodem smartphonů a připojení k internetu je dnes objednávka otázkou několika málo kliknutí. Objednávku lze uskutečnit 24 hodin 7 dní v týdnu a zboží je prakticky neustále k dispozici. Jednou z konkurenčních výhod tak může být právě rychlost, s jakou obchodníci zvládnou zboží doručit koncovému zákazníkovi. Rychlé doručení nepoškozené zásilky a profesionální vystupování kurýra se tak mohou stát jedním z faktorů, kvůli kterým se budou zákazníci vracet.

Pro řadu společností je lepší pro doručení využít zkušeného dopravce

Pro některé firmy nedává smysl držet si flotilu vlastních vozidel. Pokud jsou objednávky nárazové a auta by většinu času stála, mohlo by být toto řešení spíš prodělečné. Firmy, které si přeci jenom nějaká auta na rozvoz drží, se zase někdy potýkají s nedostatečným pokrytím v době špičky. Pohyb po městě totiž může být ve vytížených hodinách opravdu problém.

S dobrou aplikací bude doručování jednoduché

Městská logistika je rychle rostoucí odvětví a stejně tak last mile delivery. Na trhu existuje dopravce DODO, který se specializuje právě na poslední míli, tedy doručení zásilek až ke koncovému zákazníkovi. K efektivnímu doručování a pohybu po městě používají kurýři společnosti DODO speciální aplikaci GAIA, kterou firma sama vyvinula. Ta pomáhá při komunikaci s dispečinkem i zákazníky, podporuje všechny druhy plateb a dokáže optimalizovat trasu kurýrů tak, aby nedocházelo ke zpoždění zásilek. A firma myslí i na udržitelnost. Až 97 % flotily tvoří vozy na CNG.

Čeští zákazníci preferují rychlé doručení ideálně ten samý den. Firmy by proto na tuto skutečnost měly reagovat a zajistit si takového dopravce, který se na doručení poslední míle specializuje.

Veronika Decsy

Copywriter

Copywriterka s přesahem do SEO, která se copywritingem živí od roku 2017. Dokáže se vcítit do potřeb klienta a tvoří věcné a poutavé texty. Některé texty můžete najít třeba na portálu produktvdetailu.cz.

Zdroje:
Inzerce