Dnes je pátek 29. března 2024., Svátek má Taťána
Počasí dnes 14°C Oblačno

V roce 2021 změnilo svého dodavatele energií přes milion zákazníků. Jaká byla jejich nejčastější volba?

V roce 2021 změnilo svého dodavatele energií přes milion zákazníků. Jaká byla jejich nejčastější volba?
zdroj: tisková zpráva

Divoký trh s energiemi se projevil v posunech zákazníků.

Podle operátora trhu (OTE) změnilo v roce 2021 svého dodavatele energií 1 098 327 zákazníků. Je to nejvíce od roku 2003. V případě elektřiny šlo o 713 783 odběratelů a plynu o 384 544. Oproti roku 2020 došlo k nárůstu počtu změn o 450 921. To bylo způsobeno především ukončením činnosti několika dodavatelů, kteří spekulovali s vývojem cen energií na velkoobchodním trhu.

Nejvíce zákazníků, kteří v loňském roce měnili dodavatele, získali dodavatelé energií, kteří mají vlastní distribuci, a to buď plynu, či elektřiny. K nim totiž v rámci režimu DPI (dodavatele poslední instance) přecházeli automaticky všichni zákazníci, jejichž původní dodavatel ukončil svou činnost. Přehledně ukazují počty získaných zákazníků tabulky níže. 

U elektřiny získala nejvíce zákazníků společnost ČEZ Prodej, a to 273 tisíc. Za ní následuje se 101 tisíci E.ON Energie a innogy Energie je se ziskem 87 tisíců nových zákazníků na třetím místě. V minulém roce se dařilo i některým novým dodavatelům energií. Nejčastější volbou zákazníků mezi dodavateli bez vlastní distribuce elektřiny byla společnost MND, Moravské naftové doly, která získala na 53 tisíc nových zákazníků.

V případě nových zákazníků u plynu se jednalo víceméně o stejnou situaci jako u elektřiny. Největší nárůsty zákazníků zaznamenaly tradiční společnosti, jako ČEZ, a to více než 93 tisíc, dále innogy Energie se 75 tisíci a E.ON Energie se 30 tisíci novými zákazníky. Mezi dodavateli bez vlastní distribuce plynu získala pověstné prvenství v zisku zákazníků s více než 28 tisíci získaných zákazníků, stejně jako u elektřiny, opět společnost MND, která je největším těžařem plynu u nás. 

Pokud přemýšlíte o změně dodavatele, sledujte nejen cenu energií, kterou nabízí, ale třeba také doporučení jiných zákazníků. 

Zdroje:
komerční sdělení / PR