Televize je stále oblíbeným médiem, každý večer si k ní sedne téměř polovina Čechů

- Aktuality autor: Petr Kubec

I když může v době moderních technologií působit televize jako okoukané médium, není tomu tak. Podle výzkumu si televizi pouští pravidelně každý večer 46 procent Čechů. Jen pětina sleduje video na svém mobilním zařízení. Ve světě tráví večery sledováním mobilů, tabletů a notebooků zhruba čtvrtina lidí a jen 14 procent zapíná televizi. Češi jsou tak ve svých návycích značně konzervativním národem.

Například v Hong-Kongu se sledování obsahu on-line věnuje 32 procent obyvatel. Vyplývá to globální studie Connected Life společnosti TNS.

Téměř čtyři z deseti lidí sledujících ve večerních hodinách televizi věnuje pozornost dalším "digitálním" činnostem, například sociálním médiím, své e-mailové schránce nebo online nakupování.

"Pro mnoho lidí po celém světě je nepředstavitelné rozloučit se se svým televizorem, a to i v případech, kdy jsou s rodinou nebo přáteli. Náš blízký vztah s TV byl navíc podpořen nárůstem digitálních set-top boxů a služeb videa na vyžádání jako je Sky+, Virgin TV Anywhere nebo O2 TV," uvedl Tomáš Pflanzer z TNS Aisa.

Každý člověk na světě průměrně vlastní čtyři digitální zařízení a stejně je tomu v Česku. Počet roste na pět v Austrálii, Německu a Velké Británii. To v kombinaci s poptávkou po TV a video obsahu kdekoliv a kdykoliv podněcuje růst multiscreeningu nebo screen-stackingu, tedy používání více digitálních zařízení současně.

I když je nesporné, že obliba televize stále trvá, musí se podle Pflanzera zadavatelé reklamy přizpůsobit měnícím se návykům televizních diváků. Online zařízení nabízejí více způsobů, jak se dostat k TV nebo video obsahu, což znamená, že značky budou muset aplikovat více integrovaný online přístup s cílem zapojit spotřebitele.

Mnohé z velkých globálních mediálních společností již využívají trendu rostoucí konzumace obsahu online a nabízejí služby na vyžádání. Příkladem je BBC iPlayer, Hulu nebo i v České republice dostupné HBO GO, které umožňují lidem přístup k prémiovému obsahu prostřednictvím jejich telefonů nebo tabletů, ať jsou kdekoliv.

Tagy: mobil média Česko Výzkum ČR televize video volný čas digitální média

Zdroje: ČTK