Šmejdi mění taktiku. Prodejní akce pořádají v sídle své firmy
18. 3. 2015 – 11:29 | Zpravodajství | roj

Šmejdi přišli s novým způsobem klamání spotřebitelů během předváděcích akcí. Pořádají je v sídle své společnosti, na zboží se tak nevztahuje čtrnáctidenní lhůta pro odstoupení od smlouvy bez udání důvodu, varuje Česká obchodní inspekce (ČOI).
Nákup zboží v sídle firmy je srovnatelný s nákupem v "kamenné prodejně", takže není tak jednoduché od smlouvy odstoupit. "Mnozí spotřebitelé navíc nemají ani doklad o koupi. Ten má prodávající povinnost vystavit při klasickém prodeji na vyžádání spotřebitele," upozornil mluvčí ČOI Jiří Fröhlich na další riziko spojené s nákupem v sídle společnosti.
Jinak se však tyto akce podle inspekce neliší od běžných "předváděček". Vstup je stále výhradně na pozvánku, kterou nejčastěji organizátoři zasílají seniorům a lidem, kteří se už některé předváděcí akce zúčastnili.