Dnes je čtvrtek 25. dubna 2024., Svátek má Marek
Počasí dnes 9°C Polojasno

Reklamy na letošním Super Bowlu: Pršící citrony i Střihoruký Edward

Reklamy na letošním Super Bowlu: Pršící citrony i Střihoruký Edward
Timothée Chalamet a Winona Ryderová v reklamě na Cadillac inspirované Střihorukým Edwardem | zdroj: Profimedia

Kromě amerického fotbalu a hudebního vystoupení, které se tradičně odehrává v poločase, jsou důležitou součástí Super Bowlu, tedy finále zámořské ligy amerického fotbalu (NFL) právě reklamy - ty letošní se nesly převážně v duchu jemného humoru, který měl pobavit a spojovat.

Vysílání každoročně sleduje odhadem 100 milionů diváků a pro inzerenty je to největší a nejdražší reklamní příležitost v roce. Většina inzerentů se rozhodla vyhnout se politice a zaměřit se na lehký humor a nostalgii. Letošní ročník Super Bowlu vypadal odlišně také kvůli povinnému nošení roušek a omezenému počtu účastníků.

Reklama společnosti Amazon ukazuje ženu, která sní o tom, že jí virtuální asistentka Alexa, kterou internetový prodejce dodává, dorazí v podobě Michaela Jordana. Ten jí pak ke vzteku jejího manžela v bublinkové lázni předčítá knihu. Reklama vtipně reaguje na nespokojenost, jakou v lidech vyvolává nutnost zůstávat kvůli pandemii doma, a zapojením dvou černošských herců podporuje rozmanitost.

Společnost Web Fast Company uvádí, že cena za třicet sekund dlouhý reklamní spot se letos podle jejích zdrojů snížila na 5,5 milionu dolarů (118 milionů Kč) z průměrných 5,6 milionu dolarů před rokem.

Výrobce luxusních vozů Cadillac představuje svůj nový automobil Lyriq prostřednictvím Edgara, syna Střihorukého Edwarda, který má problémy se zděděnýma rukama v podobě nůžek. Cadillac Lyriq, který mu daruje jeho matka ztvárněná herečkou Winonou Ryderovou, jež se objevila i ve filmu, ale díky hands-free řídit dokáže.

Výrobce Bud Light Seltzer Lemonade použil při představení své nové limonády citrony jako metaforu všeho, co se v roce 2020 pokazilo. Pršící citrony narušují svatby, ruší lety, ničí doma účesy a zapříčiňují všeobecný chaos. Reklama podle AP dokázala vystihnout náladu doby a přímo ji propojit s představeným výrobkem.

V roce 1984 odstartovala fenomén reklamních spotů ve vysílání Super Bowl reklama společnosti Apple. V průběhu let se začalo přidávat čím dál více dalších výrobců a společností, protože viděli, že reklama spojená se Super Bowlem funguje. Od té doby reklamy vysílané během Super Bowlu získávají miliony shlédnutí a umí také vyvolat virální internetové trendy. Reklamní spoty často zahrnují slavné osobnosti - letos to byl třeba John Travolta, který předvedl tanec populární na sociální síti TikTok.

Zdroje: