Reklama na ČT1 a ČT24 skončí o půlnoci z pátku na sobotu
20. 10. 2011 – 17:50 | Zpravodajství | Jan Pastor
Česká televize (ČT) přestane vysílat reklamu na stanicích ČT1 a ČT24 o půlnoci z pátku na sobotu. Vyhoví tak usnesení Rady pro rozhlasové a televizní vyslání (RRTV), podle které měla ukončit reklamu na těchto dvou kanálech již v pátek 14. října, kdy vstoupila v platnost novela zákona o ČT. Oznámilo to tiskové oddělení televize.
ČT zároveň upozornila, že za vzniklou situaci nenese odpovědnost, neboť vznikla jednoznačně chybou v průběhu legislativního procesu. "Přiznám se, že jsem za stávající poněkud nejasné právní situace poněkud znepokojen neobvyklou rychlostí, s jakou vysílací rada postupovala," uvedl v souvislosti s rozhodnutím generální ředitel ČT Petr Dvořák.
Televize okamžitě poté, co obdržela upozornění od RRTV, zahájila vypovídání smluv s obchodními partnery a začala připravovat úpravy vysílacího schématu tak, aby od půlnoci 21. října vyhověla požadavku na ukončení reklamy vysílané na ČT1 a ČT24.
Příjem z reklamy o 88 milionů korun nižší
"Musíme ovšem upozornit, že s reklamou souvisejí také povinnosti k soukromým subjektům a u nich nemůžeme garantovat, že nebudou naprosto legitimně požadovat splnění smluvních závazků," upozornil Dvořák.
Příjem z reklamy bude v souvislosti s ukončením reklamy na ČT1 a ČT24 o 88 milionů korun nižší, než televize očekávala.
Omezí to příjmy Státního fondu na podporu kinematografie
"Ukončení reklamy ještě před termínem skutečného dokončení přechodu na digitální vysílání nepoškodí ČT, protože ta výnosy z reklamy nepoužívá, ale výrazně to omezí příjmy Státního fondu na podporu kinematografie a ovlivní výši rezervy pro informační kampaň k dokončení digitalizace a velmi zkomplikuje její realizaci," upozornil Petr Dvořák.
V tuto chvíli je podle něj jasné, že například česká kinematografie přijde oproti plánu na rok 2011 o více než 30 milionů Kč a ve fondu na informační kampaň nebude k dispozici plánovaný zůstatek.