Průzkum:Češi na internetu platí hlavně dobírkou a převodem z účtu

- Aktuality autor: red

Češi jsou při nákupu konzervativní a zboží si objednávají především na dobírku. Častá je také platba převodem z účtu. Naopak do placení zboží pomocí karty se Češi příliš nehrnou. Vyplývá to z průzkumu, které mezi uživateli internetu provedly internetové servery Heureka.cz, Aukro.cz a Obchodni-dum.cz.

Převzato ze serveru Penize.cz

Placeholder

Placeholder,zdroj: Archiv

Platba na dobírku je podle průzkumu pro internetové servery Heureka.cz, Aukro.cz a Obchodni-dum.cz nejpřijatelnější pro téměř polovinu Čechů. "Ukazuje se, že jsme při nákupu na internetu opatrní a nechceme platit, aniž bychom viděli zboží. Zákazníci mají zejména negativní zkušenost s platbou předem, protože se stává, že obchod takové zboží nedodá," sdělil manažer webu Heureka.cz Tomáš Hodboď. Bankovní převod považuje za nejlepší způsob platby přibližně 34 procent dotázaných. "V praxi se může stát, že internetové obchody objednávky zaplacené předem bankovním převodem upřednostňují a vyřizují je rychleji," upozornil na možnou výhodu tohoto způsobu placení Hodboď. Pouze tři procenta odpovídajících považuje za nejlepší způsob platbu přímo na pobočce obchodu při převzetí zboží. "Toto číslo je poměrně nízké a podle mého názoru zahrnuje zejména nakupující, kteří na internetu hledají hlavně nízkou cenu zboží. Bydlí v blízkosti některého e-shopu, zboží si vyzvedávají osobně a ušetří tak i za dopravu. Mohou si je zároveň zkontrolovat přímo u prodejce," uvedl Hodboď. Nejčastěji používaným způsobem platby je tak podle průzkumu právě platba dobírkou, následovaná bankovním převodem. Necelých deset procent odpovídajících pak využilo platbu kartou nebo přímo v sídle společnosti. "Platba kartou u nás výrazně zaostává za zahraničím, kde je často nejoblíbenější platební metodou," poznamenal Hodboď. Češi se podle průzkumu přestali obávat nákupu na internetu a v internetových obchodech utrácejí stále větší částky. "Celkem 67 procent nakoupilo v loňském roce za více než 5000 korun, z toho 22 procent za 20.000 korun a více," řekl Hodboď. Jen čtyři procenta dotázaných utratila za loňský rok méně než 1000 korun. Internetový prodej je v Česku stále populárnější. Předloni Češi ve webových obchodech utratili 18 miliard korun, což bylo o čtyři miliardy více než o rok dříve. Za loňský rok odborníci očekávají růst na 22 miliard korun. Mezi nejčastěji nakupované zboží na internetu patří elektronika a výpočetní technika.

Zdroje: Penize.cz