Pojďme a staňme se milionáři, řekli si dva studenti. Lidem radí, kam na oběd

MAGAZÍN - Magazín autor: red

Studenti Michael Popov a Pavel Hroch se jednoho dne rozhodli, že se stanou milionáři. Na konci tohoto snu je projekt MenuCesko.cz, na první milion jeho tvůrci ještě čekají.

Michael Popov a Pavel Hroch

Michael Popov a Pavel Hroch,zdroj: Ekonomický deník

Popov s Hrochem se v podstatě rozhodli pokračovat tam, kde skončil v prosinci loňského roku zaniklý projekt Lunchtime. Lunchtime se stal obětí hladu indického globálního gigantu Zomato po zavedených lokálních značkách. Oba studenti se pokusili vsadit na chuti spotřebitelů využívat lokalizovanou, v tomto případě českou službu. Kromě MenuCesko.cz už běží třeba pražská, brněnská nebo ostravská mutace. 

Jak dva dvacetileté studenty napadne: "Pojď, budeme podnikat"?

P.H.: Největší vliv mělo naše okolí, chuť byla už dříve, ale čekali jsme na nějaký nápad nebo příležitost. Najednou jsme se dostali k doméně MenuPraha.cz, a tak jsme si řekli, že to musíme zkusit.

M.P. : Takže jsme s investici sto padesáti korun a plní nadšení a nulových znalostí začali, protože když se příležitosti k úspěchu nehrnou do klína samy, museli jsme si je vytvořit. Rozhodně nešlo o záblesk z čista jasna "Pojď budeme podnikat a budeme milionáři!"

Jak těžké byly a vlastně pořád jsou začátky?

P.H.: Začátky byly a jsou stále těžké. Za sebe jako studenta technické univerzitymůžu říct, že jsem se na tomto projektu v podstatě za pochodu učil a jsme stále ve fázi neustálého vývoje. Největší investice do projektu byl náš čas.

Měli jste nějaký vzor? Čím jste se v začátcích inspirovali?

M.P.: Naší inspirací byly české portály cílené na prezentaci denní nabídky, u kterých jsme viděli chyby a podle nich vytvářeli vlastní systém. Učíme se za chodu, protože jsme velice brzy  zjistili, že dlouhým přemýšlením a teoretickým vylepšováním nápadu stejně nic líp neuděláme a čas rozhodně nenaženeme. Pustili jsme to mezi lidi a oni si sami řekli, co by chtěli. Pro nás to pak znamenalo v osm večer zvednout všechny na nohy a do rána to předělat.

Co považujete za klíčový faktor vašeho projektu? Co vás odlišuje od konkurence?

M.P.: Děláme to jednoduše, česky a individuálně.

P.H.: Za hlavní rozdíl považuji zaměření na jednotlivá města a individuální a přímý přístup, který si pochvalují i restauratéři. Snažíme se aby v případě problému komunikovali právě s lidmi, kteří se o systém starají a můžou ihned reagovat s problémy operativně řešit.

Jaké jsou výhody a nevýhody internetového podnikání z pohledu nadšených začátečníků?

M.P.: Výhoda podnikání na internetu je, že s relativně malou investici, jste schopni za krátkou dobu vytvořit fungující business bez větších znalostí, kanceláří a týmu. Váš trh je v podstatě neomezený a hranice stanovuje pouze vaše fantazie a produkt.  Nevýhodou je obrovská konkurence, takže váš nápad musí mít přidanou hodnotu, díky které vyniknete.

Oslovil vás již nějaký investor s nabídkou spolupráce nebo na odkup podílu ve firmě?

P.H.: Pár nabídek jsme měli prakticky ihned od spuštění, ale nehledáme klasického investora, který nám dá jen peníze. Chceme ve firmě lidi, se kterými nás bude bavit spolupracovat a firmu někam posune.

Jaké máte s vaším projektem plány do budoucna?

P.H.: Hlavní cíl je rozšířit náš portál do všech velkých měst u nás a na Slovensku. Dále chystáme větší propojení se sociálními sítěmi a větší zaměření na služby pro návštěvníky našeho portálu.

M.P.: Rádi bychom naučili českého člověka, když přijede do nového města, zadat rovnou MenuCesko.czvybrat město, kde se zrovna nachází a najít dokonalé místo pro svůj oběd do několika vteřin. A hlavně se chceme tím vším bavit, jídlo je přece zábava, životní styl a jeden z největších požitků.

Tagy: Česko domácí česká ekonomika úspory a investice

Zdroje: Ekonomický deník