Největší reklamní prostor podle ceníků mají ČSSD, SPOZ, ANO
16. 10. 2013 – 12:20 | Zpravodajství | Lucie Hyblerová
Největší reklamní prostor v předvolební kampani zatím podle ceníkového srovnání obsadily ČSSD, SPOZ a ANO. Vyplývá to z monitoringu společnosti Admosphere, která u všech politických stran odhadla hodnotu využitého reklamního prostoru od července do září na 137,5 milionu korun. Ve svých propočtech agentura vychází z oficiálních ceníků a nezohledňuje tak případné slevy.
Přestože se volební kampaň do Sněmovny naplno rozběhla až v září, některé strany do zvýšení povědomí o sobě investovaly už v letních měsících. Již v červenci propagaci zahájily SPOZ, hnutí ANO, KSČM nebo ČSSD. Reklamní prostor v nejvyšší ceníkové hodnotě prozatím využili právě sociální demokraté s 36,2 milionu korun a zemanovci s hodnotou 35,5 milionu korun. Na prostoru v hodnotě přes 31 milionů korun inzerovalo hnutí ANO.
Další dvě strany, KDU-ČSL a občanští demokraté, prozatím svá hesla propagovaly reklamou v hodnotě za zhruba 10 milionů korun. Zbývající strany zatím na tuto hranici nedosáhly.
"Úhrn ceníkových cen uveřejněné reklamy nám umožňuje s jistou mírou zjednodušení porovnávat mohutnost jednotlivých reklamních kampaní. Dosavadně monitorovanému období jasně dominovala ČSSD společně se Stranou práv občanů - zemanovci a politickým hnutím ANO. S odstupem následovala KDU-ČSL a ODS. Volební kampaň vyvrcholí samozřejmě až během října," komentoval aktuální data obchodní ředitel Admosphere Tomáš Hynčica.
Údaje z monitoringu reklamy společnosti Admosphere popisují hodnotu kampaní do konce září 2013. Úplnou hodnotu využitého reklamního prostoru ve volbách do poslanecké sněmovny bude možné analyzovat až po uzávěrce říjnových dat. Předčasné parlamentní volby se v Česku uskuteční 25. a 26. října.