Francie nezvládá nápor turistů, vládě s ním pomohou influenceři
Francie se po skončení pandemie potýká s náporem turistů. Vláda proto představila plány na zvládání této krize, které počítají například s marketingem zacíleným na turisty mimo hlavní sezónu a šířením povědomí o negativních dopadech tak zvaného overturismu.
Turistický ruch je pro většinu států důležitým příspěvkem do ekonomiky. Návštěvníci utrácejí za hotely a zboží v obchodech nebo služby v restauracích. Příliš velký zájem však může být naopak problém, o čemž se nyní přesvědčila Francie.
Hlavní světová turistická destinace nezvládá tak zvaný overturismus, čili nadměrný růst počtu návštěvníků. Není to však problém pouze Francie. Po skončení pandemie roste zájem o cestování po celém světě, nehledě na drahé letenky kvůli ekonomické krizi.
Nadměrný příliv turistů snižuje kvalitu života místních obyvatel a ohrožuje zážitky samotných návštěvníků. Také má negativní dopad na životní prostředí a biologickou rozmanitost. V tomto případě panují obavy například o slavnou pláž v Étretatu. Ta se stala populární především po úspěšném seriálu na Netflixu Lupin. Denně ji v sezóně navštíví až 10 tisíc turistů. „Tento masivní příliv končí pošlapáním a erozí útesů,“ říká Shai Malletová, spolupředsedkyně sdružení Etretat Demain.
Nová strategie
Kromě toho nepředstavují turisté pro oblast dostatečný ekonomický přínos. Zůstávají zde jen několik hodin, koupí si například zmrzlinu, ale mnohdy už nejdou do restaurace ani se neubytují v hotelu.
Plán na řešení této krize představila podle stanice France 24 ministryně cestovního ruchu Olivia Gregoireová. Počítá se zřízením monitorovací skupiny, která má identifikovat nejvíce rizikové oblasti. Na základě těchto výsledků bude vytvářet marketingové strategie s cílem nalákat turisty do těchto lokalit mimo hlavní sezónu. Jedním z cílů je i spolupráce s influencery, kteří by šířili na sociálních sítích osvětu o negativních dopadech overturismu.
I oni by naváděli turisty, aby cestovali mimo hlavní sezónu a navštěvovali aktuálně méně zatížená místa. Podle vlády se totiž 80 procent turistů soustředí pouze na 20 procent země. Cílem však bude lákat i na méně známé lokality ve Francii a turisty více rozprostřít.
„Jakmile víte, kdo v jakém čase přichází, můžete zavést lokální marketingové strategie,“ potvrdil Simon Thirot z poradenské skupiny Eurogroup Consulting. Již nyní jsou některá zahlcená místa limitována nebo úřady zavedly rezervace.
Kurzy
Finance
Kurzovní lístek: 23.11.2024 Exchange s.r.o.
EUR | 25,230 | 25,310 |
USD | 24,250 | 24,370 |