Brno vyzrálo na vandaly reklamou, vylepí ji všude
20. 11. 2012 – 15:46 | Zpravodajství | Jakub Konečný
Dopravní podnik města Brna (DPMB) přišel s nápadem, jak eliminovat činnost vandalů, kteří ryjí do oken dopravních prostředků, a zároveń poskytnout nové reklamní plochy pro inzerenty. Ti si mohou nalepit folie na okna do 40centimetrové výšky, prozatím však pouze na tramvaje typu K2. Projevy vandalů tak nebudou vidět, sdělila mluvčí DPMB Linda Škrancová.
"Chtěli jsme nabídnout firmám netradiční prostor k prezentaci. Chtějí být originální, což v tomto případě platí," vysvětlila Škrancová nápad z dílny DPMB. Vzhledem k tomu, že nejde o polep celé tramvaje či jejího boku, je prostor levnější. Za reklamu v deseti oknech tramvaje inzerent zaplatí 8000 korun za měsíc, případě 70.000 za rok.
"DPMB zatím zkušebně polepil 15 tramvají svým logem. Tuto možnost prezentujeme pouze pár dní, žádná z tramvají ještě reklamní polep nemá," doplnila Škrancová. V případě zájmu lze přelepit i sloupky mezi okny. "Jedná se o polopropustnou fólii, přes kterou jsou stopy po vandalech mnohem méně vidět," uvedla Škrancová. Už dříve DPMB spustil anketu, zda má takto poškrábaná okna měnit nebo ponechat. Jedno nové stojí v průměru 5000 korun. "Okna však měníme jen při modernizacích tramvají, jinak to nemá cenu," uvedla Škrancová. V posledních dvou letech vydal DPMB na odstraňování různých škod po vandalech kolem pěti milionů korun.
Příjem podniku z komerčních aktivit byl letos od ledna do konce října 137,5 milionu korun, z toho 18 milionu bylo za reklamu. Pokud bude o tyto plochy zájem, je možné je rozšířit na další tramvaje, případně i na trolejbusy či autobusy.