Dnes je úterý 16. prosince 2025., Svátek má Albína
Počasí dnes -1°C Zataženo

Na nové trase metra D budou jezdit vlaky bez řidiče, rozhodli radní

21. 7. 2015 – 11:04 | Zpravodajství | roj

Na nové trase metra D budou jezdit vlaky bez řidiče, rozhodli radní
Na "Déčku" mají jezdit moderní vlaky bez strojvůdců (ilustrační snímek)zdroj: ThinkStock

Pražští radní dnes změnili plány na výstavbu nové trasy metra. Na lince D, jejíž první část by měla být hotová do roku 2022, budou jezdit vlaky bez strojvůdců. Stavět se má začít zhurba za tři roky, část peněz chce Praha získat formou dotací z evropských fondů. 

Původně mělo být postaveno metro jezdící se strojvůdcem, náklady byly odhadovány na necelých 30 miliard. Rozhodla o tom rada pod vedením tehdejšího primátora Tomáše Hudečka (tehdy TOP 09).

Nynější vedení města ale schválilo změnu záměru, kdy Praha začne stavět tzv. bezobslužné metro. Důvodem je, že náklady na stavbu budou vyšší, nižší však budou následné provozní náklady. "Vrátili jsme se k původním plánům na bezobslužný provoz, je to směr, kterým chceme stavbu vést," řekl již minulý týden generální ředitel pražského dopravního podniku Jaroslav Ďuriš.

Záměr kritizuje opoziční ODS, podle předsedy pražské ODS Filipa Humplíka Praha na schválenou variantu nemá peníze. "Nemůžeme souhlasit s megalomanskou podobou projektu, který z původně plánovaných 35 miliard narostl na 50 miliard. Taková investice se začíná jevit jako nereálná a městským rozpočtem neufinacovatelná," uvedl Humplík. Praha by podle ODS měla nejdřív postavit úsek Pankrác-Nové Dvory a konečnou Depo Písnice by měla stavět až poté, co zjistí, zda bude využívána.

Metro D spojí centrum s jižní částí města. V další fázi by se z Pankráce mělo stavět dále do centra. Náklady na stavbu z náměstí Míru, kam bude prodlouženo z Pankráce, do Písnice včetně výkupu pozemků překročí 50 miliard korun. Stavět se podle projektantů začne za tři roky a práce potrvají pět až šest let.

Na novou linku metra D chce vedení města žádat vládu o finanční podporu. Chystá se využít i prostředky z EU. Pro cestující se nedávno otevřely nové stanice metra A do Motola za zhruba 20 miliard korun.

Předchozí článek

Policejní msta za vraždu kolegy? V Brazílii zastřelili během víkendu 35 lidí

Následující článek

Kreuzigerův parťák Basso nemusí podstupovat další léčbu rakoviny

Nejnovější články