Pražské metro bude mít čtvrtou trasu. Výstavba by měla začít v roce 2017

- Aktuality autor: Petr Kubec

Pražané by se čtvrté trasy metra mohli dočkat v roce 2022. Plánovaná trasa metra D, která povede z Písnice až do stanice Náměstí Míru, bude stát 60 miliard korun. Hlavní město však tuto částku nebude schopno zaplatit samo, a proto bude muset pomoci stát. Výstavba by měla být zahájena v roce 2017. Na pondělním Žofínském fóru to uvedl primátor Tomáš Hudeček (TOP 09).

Ilustrační snímek

Ilustrační snímek,zdroj: Profimedia.cz

Na nové trase pražského metra vznikne na Pankráci přestupní stanice. Stavba podle Hudečka začne právě v úseku mezi stanicí Pankrác a Depo Hostivař. Poté bude pokračovat z Pankráce na Náměstí Míru. "V budoucnu by mohla být trasa prodloužena až do stanice Náměstí Republiky," doplnil primátor.

Praha podle něj může na investici čerpat evropské dotace ve výši mezi sedmi až osmi miliardami korun. Už dříve se diskutovalo o možnosti zapojení soukromého kapitálu prostřednictvím takzvaného PPP projektu. K tomu se dnes primátor nevyjádřil.

V současné době město chystá výstavbu pouze zmíněné kratší verze trasy z Pankráce do Písnice. Ta má stát zhruba 30 miliard korun a podle současného vedení města má být hotova do roku 2022. Prahou dříve zvažovaná varianta odbočky ze současné trasy metra C Pankrác nakonec padla. Jedním z důvodů bylo, že by v další fázi odbočka zkomplikovala stavbu návazného úseku, navíc by to prodloužilo intervaly na trase C.

Nová trasa D bude dlouhá přes deset kilometrů a obslouží několik sídlišť v oblasti Krče, Lhotky, Libuše, Nových Dvorů a Písnice a další spádové oblasti. Zároveň odlehčí lince C. Vznikne tak varianta k dopravně klíčovému Nuselskému mostu, který potřebuje opravu.

Tagy: Česko Praha doprava stavba správa ČR pražská MHD pražské metro Hudeček

Zdroje: ČTK