Leo Express ve středu nakonec nevyjede. Nemá potřebná povolení
6. 11. 2012 – 16:59 | Zpravodajství | Sebastian Kantor
Drážní úřad nepustí ve středu na koleje vlak Leo Expressu. Pro provoz s cestujícími, který dopravce chtěl od 7. listopadu zahájit, vlaku chybí potřebné zkoušky. Řekl to dnes náměstek ředitele Drážního úřadu Jiří Karkoš s tím, že dopravce podle něj nedodal potřebná osvědčení.
Odložení začátku provozu potvrdil majitel Leo Expressu Leoš Novotný. Podle něj za současnou situaci může dodavatel vozidel švýcarská společnost Stadler, který k nim nedodal kompletní dokumentaci.
Leo Express i přes komplikace předpokládá, že se mu podaří provoz zahájit do 9. prosince. Podle Novotného se tak stane okamžitě poté, co od výrobce dostane potřebné dokumenty. Protože je dosud nemá, nepřevzal dnes od Stadleru dvě vlakové soupravy.
Chybí i zkoušky
"Chybí jim průkazy způsobilosti k zabezpečovacímu a elektrickému zařízení," uvedl Karkoš. Nejde prý jen o formální nedostatek, protože dopravce nemá splněné zkoušky, které by otestovaly fungování zabezpečovacího zařízení ve vysokých rychlostech. Pro jízdu při vyšší než stokilometrové rychlosti je tato zkouška nezbytná, dodal šéf technické sekce Drážního úřadu.
Leo Express chtěl původně 7. listopadu vypravit dva vlaky mezi Prahou, Ostravou a Bohumínem. Z Prahy měl vůbec první vlak firmy s cestujícími vyjet v 13:02 a v opačném směru z Bohumína pět minut po páté hodině odpolední. O den později plánoval dopravce zahájit pravidelný provoz dvou párů vlaků v obou směrech. Ten měl trvat do zavedení nového železničního jízdního řádu, který začíná platit 9. prosince.
Cestující dostanou novou jízdenku nebo peníze zpět
Leo Express na své spoje minulý týden začal prodávat jízdenky. Podle dřívějšího vyjádření provozního ředitele společnosti Jana Paroubka bude dopravce v případě, že zahájení provozu nestihne, připraven jízdní doklady cestujícím přerezervovat na jiný termín, nebo jim vrátí peníze.
Leo Express kromě provozu na trati mezi Prahou a Ostravou chystá vstup na další dálkové tratě v Česku, zejména z Prahy do Českých Budějovic a na trať mezi Prahou a Chebem. Do nákupu a vybavení vlaků chce v příštích pěti letech investovat 7,25 miliardy korun.