Dnes je úterý 5. listopadu 2024., Svátek má Miriam
Počasí dnes 10°C Polojasno

Po Prchalovi končí v Babišově týmu i dlouholetá spolupracovnice Bartha a mluvčí Vořechovský

Po Prchalovi končí v Babišově týmu i dlouholetá spolupracovnice Bartha a mluvčí Vořechovský
Tünde Bartha a Andrej Babiš | zdroj: PETR TOPIČ / MAFRA / Profimedia

Po marketérovi Marku Prchalovi ukončí spolupráci s hnutím ANO i dlouholetá spolupracovnice expremiéra a neúspěšného prezidentského kandidáta Andreje Babiše Tünde Bartha a jeho mluvčí Vladimír Vořechovský.

První místopředseda hnutí Karel Havlíček má za logické, že skončil volební tým, když se v blízké budoucnosti žádné volby nekonají. Část lidí podle něj přešla na pomoc poslaneckému klubu, část skončila.

„Ano, je pravda, že jsme se s hnutím ANO dohodli na ukončení spolupráce ke konci února. Pro nás oba to bylo několik velmi náročných a zajímavých let spojených i s prací na úřadu vlády,“ napsal ČTK Vořechovský.

„Část volebního týmu se přesunula do sněmovny, aby nám více pomohla v rámci poslaneckého klubu, stínové vlády, a část těch lidí skutečně končí,“ řekl Havlíček. Spolupráci podle něj ukončili v dobrém, někteří lidé si potřebují odpočinout, míní. Podobné kroky se podle něj předpokládaly pro případ, že Babiš v prezidentské volbě prohraje.

ANO podle Havlíčka nebude nyní potřebovat denně komunikovat, za klub či stínovou vládu pak hovoří Martin Vodička. Předsedkyně klubu Alena Schillerová uvedla, že od začátku roku tým posílil Michal Žurovec, který byl mluvčím ministerstva financí v době, kdy jej vedla právě ona a dříve Babiš.

Bartha pracovala s Babišem už v době, kdy byl od ledna 2014 do května 2017 ministrem financí. Tehdy byla vedoucí jeho kabinetu. V prosinci 2017 si ji po jmenování premiérem vzal Babiš s sebou na úřad vlády. Nejprve působila jako ředitelka odboru kabinetu předsedy vlády, po jmenování Babišovy koaliční vlády v červnu 2018 byla pověřena řízením úřadu vlády. Odešla s demisí Babišova kabinetu po volbách 2021.

Babiš s Barthou počítal jako s případnou vedoucí Kanceláře prezidenta republiky, pokud by se stal prezidentem. Ve druhém kole volby ho ale v lednu porazil bývalý vysoký představitel české armády a NATO Petr Pavel.

Vořechovský se věnuje komunikaci s médii ve službách Babiše téměř deset let - nejprve v Agrofertu, od roku 2015 v hnutí ANO. Byl také vedoucím odboru komunikace úřadu vlády a mluvčím Babišova kabinetu. Pokud by se Babiš stal prezidentem, Vořechovský by byl nadále jeho mluvčím, uvedl dříve expremiér.

Marketér Marek Prchal a Andrej Babiš ukončili spolupráci

Spolupráci s Babišem, která trvala deset let, ukončil také marketér Marek Prchal, který to ve středu potvrdil serveru Info.cz. Důvodem podle něj není výsledek prezidentských voleb, konec v marketingovém týmu hnutí ANO byl naplánován už před nimi.

Prchal byl součástí marketingového týmu ANO od roku 2013, kdy se hnutí dostalo do sněmovny se ziskem 47 mandátů. Stalo se součástí vlády Bohuslava Sobotky spolu s ČSSD a KDU-ČSL. Prchal jako odborník na on-line komunikaci a sociální sítě byl od té doby u všech kampaní. Babiš ho po sněmovních volbách v roce 2017 označil za „génia sociálních sítí“, chválil ho i za knihu O čem sním, když náhodou spím.

Prchal stál také u zrodu webu Médiář.cz, který se zaměřuje na marketing a média. V minulosti radil pražské primátorce Adrianě Krnáčové. Kromě toho se věnoval grafickému designu a žurnalistice.

Před několika dny se stal prvním členem, kterého za 30 let fungování vyloučilo sdružení reklamních profesionálů Art Directors Club Czech Republic (ADC). Podle členů překročila Babišova kampaň nejen profesionální, ale i etické hranice. Předseda hnutí ANO čelil kritice za billboardy s textem „Nezavleču Česko do války. Jsem diplomat. Ne voják. Prezident Babiš.“ Kritici mu vyčítali to, že straší voliče. Babiš přiznal, že se text nepovedl, a slíbil, že ho změní. Na billboardech se pak objevily nové plakáty s nápisem „Generál nevěří v mír“ s dovětkem „Volte mír. Volte Babiše“.

Babiš nakonec ve druhém kole prezidentské volby prohrál o téměř milion hlasů s bývalým vysokým představitelem NATO generálem Petrem Pavlem. V pondělním rozhovoru pro Mladou frontu DNES pak Babiš uvedl: „Je pravda, že náš marketér kampaň úplně nezvládl. Úplně se nepovedl ten billboard, na kterém neměl být voják, ale generál, a měl mluvit o míru. A ne o válce. Měli jsme se také víc držet hesla, že pomáhám lidem.“ Konkrétní jméno marketéra ale neuvedl.

Zdroje: