Lidl balí kufry: Legendární outlet z Prahy končí
13. 6. 2025 – 6:43 | Ekonomika | Štěpán Bárta
Obchod, kde se lidé rvali o vozíky, míří na Moravu. Proč si Lidl vybral právě Olomouc – a komu to vadí?
Pražské Štěrboholy se loučí s fenoménem letošního jara. Obří outlet Lidlu, který od svého otevření praskal ve švech, končí. Už 8. června se uzavřou dveře prodejny, kde lidé parkovali na chodnících a čekali na nákupní vozík desítky minut. Lidl ale nenechá své fanoušky na holičkách – nová destinace už je jistá. Řetězec outlet přesouvá do Olomouce.
Pražská senzace, moravská výzva
Od začátku bylo jasné, že štěrboholský outlet nebude běžná prodejna. Zákazníci jej doslova obléhali, na parkovištích vládla anarchie a nákupní horečka zachvátila celou čtvrť. Obchod se okamžitě stal magnetem pro lovce slev – a to hlavně díky zboží z neprodaných akcí za zlomek původní ceny.
Lidl teď sází na podobný úspěch v Olomouci. Nová outletová prodejna vyroste v nákupní zóně Park&Shop v ulici Kafkova, přímo vedle stávajícího Lidlu. Ten zůstane v provozu beze změny. Podle vedení společnosti lokalita splňuje vše potřebné – dobré dopravní spojení i dostatek parkovacích míst.
„Očekáváme podobný zájem jako v Praze. Každý týden k nám dorazí stovky palet zboží a do prodejny zavítá přes 10 tisíc zákazníků,“ uvedla mluvčí Lidlu Eliška Froschová Stehlíková.
Levné zboží láká, kritici však varují
Nabídka outletu zůstává pestrá: oblečení, obuv, vybavení do domácnosti, zahradní technika, hračky nebo nářadí značky Parkside. Vše za ceny, které leckdy šokují – slevy se pohybují v řádu desítek procent.
Jenže ne každý má z příchodu outleťáku radost. Šéf olomoucké hospodářské komory Radim Kašpar kritizuje, že město s takovým potenciálem přitahuje právě výprodeje. „Outlet není investice, která by posouvala Olomouc kupředu. Potřebujeme firmy s vysokou přidanou hodnotou, ne výprodejové řetězce,“ uvedl.
Zaznívají i praktické obavy – v regionu už nyní chybějí prodavači a otevření další prodejny může situaci ještě zhoršit. „S největší pravděpodobností budou do outletu přesunuti zaměstnanci z jiných obchodů,“ upozornil analytik Jaroslav Mikšaník.
Největší outlet na Moravě
Olomouc už sice několik outletových prodejen má, ale Lidl má ambici být největší. Otevření se plánuje během června, přesné datum zatím firma tají. Primátor Miroslav Žbánek sice projekt vítá jako zdroj nových pracovních míst, ale zároveň zdůrazňuje, že město by mělo cílit i na náročnější investory.
Jedno je jisté – outletová horečka brzy vypukne i na Moravě. Otázkou zůstává, jestli se bude opakovat pražská nákupní mánie, nebo přijde studená sprcha.