Jak shodit pár kil stručně a snadno v pěti krocích

MAGAZÍN - Magazín autor: red

Co s kily navíc? Zvlášť v časech vánočního obžerství hodně ožehavá otázka. Shodit nějaké to kilo navíc přitom není tak složité, jak to vypadá. Máme pro vás pět způsobů, jak snížit váhu a zapracovat trochu na zdraví. 

Ilustrační snímek

Ilustrační snímek,zdroj: ThinkStock

Za prvé: Naučit se vařit. Když totiž člověk vaří, uvědomuje si, jaké potraviny a přísady do jídla dává. A neumí-li někdo vařit, je důležité věnovat aspoň pozornost tomu, co kupuje. A číst etikety na zboží, třeba kolik je ve výrobcích cukru. Například Kostarika a Mexiko patří k největším konzumentům cukru na světě, spolu s USA, Nizozemskem a Novým Zélandem.

Za druhé: Používat menší talíře. Gastronomie se stala módou, stejně jako způsob stolování. Šéfkuchaři mají v oblibě své kulinářské výtvory servírovat na velkých talířích, které se tak staly módou i v domácnostech. Na rozdíl od luxusních restaurací si ale lidé doma na ně naloží mnohem větší porce. Podle studie americké Cornellovy univerzity může člověk při používání talíře o velikosti 25 centimetrů snížit za rok svou váhu až o osm kilo.

Za třetí: Alespoň minimálně a pravidelně cvičit. Už i dvacetiminutové cvičení každý den se může projevit na snížení váhy. A není třeba chodit do posiloven či platit za všelijaké kurzy, i pravidelná delší rychlejší chůze může přinést výsledek. A když někdo nemůže cvičit, měl by být aspoň na nohou. Pokud člověk jen sedí v práci, v autě a u televize, metabolismus funguje jen na minimální úrovni. Pro lidské bytosti je přirozeností být na nohou a v pohybu.

Za čtvrté: Vyhledat pomoc. Pro obézního člověka bývá těžké najít dostatečnou motivaci pro hubnutí. Proto je dobré nehubnout sám, ale obklopit se pozitivními lidmi, kteří pomůžou. Pro začátek jsou vhodná dietologická střediska či kurzy cvičení. Možností je také hledat pomoc na internetu. Fóra na sociálních sítích jsou dobrým místem, kde můžeme sdílet své obavy či rady s jinými lidmi.

Za páté: Nejíst "za dva" během těhotenství. To, že by těhotná žena měla jíst za dva, je mýtus. Vývoj plodu závisí na zdraví ženy a nadměrnou konzumací může nastávající matka dítěti způsobit "obezitu druhého typu". Větší množství je vhodné pouze v případě ovoce, zeleniny či potravin s obsahem vlákniny. Po porodu by ženy neměly podlehnout nátlaku na rychlé hubnutí, protože ne vždy je to reálné. Je lepší se do formy dostávat postupně.

Tagy: zahraničí domácí obezita nemoci a nákazy zdraví a životní styl

Zdroje: ČTK,BBC